Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Company Success Potential from the Point of View of Success-ability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F09%3APU85821" target="_blank" >RIV/00216305:26510/09:PU85821 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Company Success Potential from the Point of View of Success-ability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The success-ability conception represents a specific approach to company competitive strategy creation. Because of a different philosophy especially as regards the concept of competitive advantages, it requires a specific approach to evaluation of a company's market position from the point of view of its competitiveness. Basic evaluation includes four perspectives evaluating the profile of company competitiveness, suitability of the adopted approach, ability to develop the adopted approach and evaluation from the point of view of the benefit for the customer together with the ability of the competition to imitate the company's approach. This method has application not only in the area of company strategy creation but it can also be used when investigating the competitiveness of companies.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Company Success Potential from the Point of View of Success-ability

  • Popis výsledku anglicky

    The success-ability conception represents a specific approach to company competitive strategy creation. Because of a different philosophy especially as regards the concept of competitive advantages, it requires a specific approach to evaluation of a company's market position from the point of view of its competitiveness. Basic evaluation includes four perspectives evaluating the profile of company competitiveness, suitability of the adopted approach, ability to develop the adopted approach and evaluation from the point of view of the benefit for the customer together with the ability of the competition to imitate the company's approach. This method has application not only in the area of company strategy creation but it can also be used when investigating the competitiveness of companies.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LVII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus