Moderní konkurenční strategie firmy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F10%3APU91017" target="_blank" >RIV/00216305:26510/10:PU91017 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Moderní konkurenční strategie firmy
Popis výsledku v původním jazyce
Článek v úvodu charakterizuje současný stav v oblasti nárůstu publikací s problematikou využití bojových filozofií v podnikatelské praxi. Autor dochází k závěru, že tyto publikace připravují TOP management firem k užívání strategie přímého střetu s konkurenční firmou na daném trhu. Autor přímý střet jako prostředek řešení podnikatelských záměrů na trhu jednoznačně odmítá, dokonce jej považuje za destruktivní. Za základní východisko přístupu k nové konkurenční strategii je považována filozofie vítězstvíbez boje, tedy dosažení vytýčených cílů v náročném tržním prostředí bez přímého dlouhodobého střetu s konkurenční firmou. V článku je navržena tzv. "investigativní konkurenční strategie", která je definována jako strategie získávání výhodné strategické pozice v konkurenčním prostředí, která firmě umožní dosáhnout vytýčených cílů bez přímého dlouhodobého střetu s protivníkem. Dále jsou
Název v anglickém jazyce
Modern Competitive Strategy Firm
Popis výsledku anglicky
This article describes the current state of the increasing literature concerning the topic of competitive strategies as battle philosophy. The author comes to conclusion that these publications provide the TOP management of firms for the direct battle with competitive companies on the market. The author refuses the competitive battle as solution for entrepreneurial project. It is considered as a destructive way. The basis for authors approach to new competitive strategy is deemed in the philosophy without battle, accordingly the gaining goals in complicated market environment without long-term direct battle with competitive company. In this paper is designed "Investigative competitive strategy"; defined as the strategy of gaining the favorable strategic position for the company in competitive environment which let the company achieves the outlined goals without long-term direct battle with competitor. Further there are described possible forms for realization of this strategy: 1.The sa
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis
ISSN
1211-8516
e-ISSN
—
Svazek periodika
LVIII
Číslo periodika v rámci svazku
6
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—