Study of measuring marketing effectiveness
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU91514" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU91514 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Study of measuring marketing effectiveness
Popis výsledku v původním jazyce
The main purpose of this work is to find metric from reviewed studies which organization use to measuring own marketing activities with following separating into financial metrics and non-financial metrics. The paper presents advance in useable metrics,especially financial and non-financial metrics. Selected studies, focusing on different branches and different metrics, were analyzed by the authors. The results of the study are describing relevant metrics to prove efficiency in varied types of organizations in connection with marketing effectiveness. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the application of metrics in a diverse environment. The paper also discusses practical researches by marketing specialists.
Název v anglickém jazyce
Study of measuring marketing effectiveness
Popis výsledku anglicky
The main purpose of this work is to find metric from reviewed studies which organization use to measuring own marketing activities with following separating into financial metrics and non-financial metrics. The paper presents advance in useable metrics,especially financial and non-financial metrics. Selected studies, focusing on different branches and different metrics, were analyzed by the authors. The results of the study are describing relevant metrics to prove efficiency in varied types of organizations in connection with marketing effectiveness. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the application of metrics in a diverse environment. The paper also discusses practical researches by marketing specialists.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Enterprise and Competitive Environment
ISBN
978-80-87106-40-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Název nakladatele
Mendel University of Brno, Faculty of Business and Economics
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
brno
Datum konání akce
10. 3. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—