Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study of measuring marketing effectiveness

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU91514" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU91514 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study of measuring marketing effectiveness

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The main purpose of this work is to find metric from reviewed studies which organization use to measuring own marketing activities with following separating into financial metrics and non-financial metrics. The paper presents advance in useable metrics,especially financial and non-financial metrics. Selected studies, focusing on different branches and different metrics, were analyzed by the authors. The results of the study are describing relevant metrics to prove efficiency in varied types of organizations in connection with marketing effectiveness. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the application of metrics in a diverse environment. The paper also discusses practical researches by marketing specialists.

  • Název v anglickém jazyce

    Study of measuring marketing effectiveness

  • Popis výsledku anglicky

    The main purpose of this work is to find metric from reviewed studies which organization use to measuring own marketing activities with following separating into financial metrics and non-financial metrics. The paper presents advance in useable metrics,especially financial and non-financial metrics. Selected studies, focusing on different branches and different metrics, were analyzed by the authors. The results of the study are describing relevant metrics to prove efficiency in varied types of organizations in connection with marketing effectiveness. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the application of metrics in a diverse environment. The paper also discusses practical researches by marketing specialists.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Enterprise and Competitive Environment

  • ISBN

    978-80-87106-40-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Mendel University of Brno, Faculty of Business and Economics

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    brno

  • Datum konání akce

    10. 3. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku