Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Marketing Effectiveness: Approaches to Classification of Metrics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F13%3APU104076" target="_blank" >RIV/00216305:26510/13:PU104076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Marketing Effectiveness: Approaches to Classification of Metrics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In last decades, marketing effectiveness becomes more important part of corporate system of performance. It is caused mainly by rapid changes of market environment and global crisis, which create for companies various opportunities with condition of efficiency. The purpose of this paper is to find metric classification from reviewed studies which organization use to measuring own marketing activities, focused on performance. The paper presents advance in useable metrics, especially financial and non-financial metrics. Selected studies, focusing on different branches and different metrics, were analyzed by the author. The results of the study are describing relevant classification of metrics to prove efficiency in varied types of organizations in connection with marketing effectiveness. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the application of metrics in a diverse environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Marketing Effectiveness: Approaches to Classification of Metrics

  • Popis výsledku anglicky

    In last decades, marketing effectiveness becomes more important part of corporate system of performance. It is caused mainly by rapid changes of market environment and global crisis, which create for companies various opportunities with condition of efficiency. The purpose of this paper is to find metric classification from reviewed studies which organization use to measuring own marketing activities, focused on performance. The paper presents advance in useable metrics, especially financial and non-financial metrics. Selected studies, focusing on different branches and different metrics, were analyzed by the author. The results of the study are describing relevant classification of metrics to prove efficiency in varied types of organizations in connection with marketing effectiveness. The studies also outline the potential methods for further research focusing on the application of metrics in a diverse environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Vision 2020: Innovation Development Sustainability Economic Growth

  • ISBN

    978-0-9860419-0-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    519-527

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    Vídeň

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    27. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku