Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Internal Marketing Communication of Higher Education Institutions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU93328" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU93328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Internal Marketing Communication of Higher Education Institutions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to analyse how internal marketing communication activities are managed at public universities in the Czech Republic and identify best practice solutions in this sphere. This paper concentrates on the relevant organisationaland motivational functions and their impact on internal marketing communication within universities. This paper is based on qualitative research, summarised in written and diagrammatical form herein, whereby management and communications staff working for marketing departments at higher educational institutions were questioned by way of a pre-prepared, structured interview. The qualitative research showed that there are several issues which could be substantially improved upon including: unclear organisation structures; insufficient use of non-financial incentives; unclear determination of economic faculty autonomy. This paper suggests appropriate solutions on the basis of the best practice submitted by participating universities. It f

  • Název v anglickém jazyce

    Internal Marketing Communication of Higher Education Institutions

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to analyse how internal marketing communication activities are managed at public universities in the Czech Republic and identify best practice solutions in this sphere. This paper concentrates on the relevant organisationaland motivational functions and their impact on internal marketing communication within universities. This paper is based on qualitative research, summarised in written and diagrammatical form herein, whereby management and communications staff working for marketing departments at higher educational institutions were questioned by way of a pre-prepared, structured interview. The qualitative research showed that there are several issues which could be substantially improved upon including: unclear organisation structures; insufficient use of non-financial incentives; unclear determination of economic faculty autonomy. This paper suggests appropriate solutions on the basis of the best practice submitted by participating universities. It f

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Economics and management-2007

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2011

  • Číslo periodika v rámci svazku

    16

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1316-1322

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus