Application of Knowledge in Advergaming as Source of Possible Competitive Advantage
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU93908" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU93908 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Application of Knowledge in Advergaming as Source of Possible Competitive Advantage
Popis výsledku v původním jazyce
The article is involved in the question of the utilization of the knowledge in the advergaming (an original tool of the marketing communication) as the source of a possible competitive advantage. Related terms are briefly described as well as the research carried-out within the group of young people in the Czech Republic. The research confirms that just the advergaming might have the potential for the acquisition of the "consumers of the advertising message" and, consequently, the possible broadening ofthe knowledge of the company. The output is then the scheme displaying the links and the utilization of the knowledge in the advergame itself.
Název v anglickém jazyce
Application of Knowledge in Advergaming as Source of Possible Competitive Advantage
Popis výsledku anglicky
The article is involved in the question of the utilization of the knowledge in the advergaming (an original tool of the marketing communication) as the source of a possible competitive advantage. Related terms are briefly described as well as the research carried-out within the group of young people in the Czech Republic. The research confirms that just the advergaming might have the potential for the acquisition of the "consumers of the advertising message" and, consequently, the possible broadening ofthe knowledge of the company. The output is then the scheme displaying the links and the utilization of the knowledge in the advergame itself.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Competitiveness
ISSN
1804-171X
e-ISSN
—
Svazek periodika
Neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
108-118
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—