Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CRITICAL SUCCESS FACTORS FOR ITIL BEST PRACTICES USAGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F11%3APU94563" target="_blank" >RIV/00216305:26510/11:PU94563 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CRITICAL SUCCESS FACTORS FOR ITIL BEST PRACTICES USAGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of this paper is to find, analyze and summarize the most critical success factors (CSFs) for implementation of ITIL (Information Technology Infrastructure Library) best practices into the managing and delivering ICT services in large companies. The fulfilment of these factors is crucial not only for successful implementation of ITIL into practice, but also for its effective and efficient maintenance in case of ICT services delivery. There are several perspectives which serve to divide CSFsinto several groups. Preparation of this group is a secondary objective of this paper. The criteria for group creation are prepared in this paper from the scientific perspectives and they are supported by secondary research in the researching journals and case studies. Also key internal business processes related to the CSFs are mentioned (based on the secondary research). The paper specifies also the way of definition of main metrics and Key Performance indicators (KPIs) related to the

  • Název v anglickém jazyce

    CRITICAL SUCCESS FACTORS FOR ITIL BEST PRACTICES USAGE

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of this paper is to find, analyze and summarize the most critical success factors (CSFs) for implementation of ITIL (Information Technology Infrastructure Library) best practices into the managing and delivering ICT services in large companies. The fulfilment of these factors is crucial not only for successful implementation of ITIL into practice, but also for its effective and efficient maintenance in case of ICT services delivery. There are several perspectives which serve to divide CSFsinto several groups. Preparation of this group is a secondary objective of this paper. The criteria for group creation are prepared in this paper from the scientific perspectives and they are supported by secondary research in the researching journals and case studies. Also key internal business processes related to the CSFs are mentioned (based on the secondary research). The paper specifies also the way of definition of main metrics and Key Performance indicators (KPIs) related to the

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ECONOMICS AND MANAGEMENT: 2011. 16

  • ISBN

    978-80-214-4279-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    "n/a"-"n/a"

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    27. 4. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku