Hofstede Cultural Dimensions in a Czech Retail Chain
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F12%3APU102469" target="_blank" >RIV/00216305:26510/12:PU102469 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hofstede Cultural Dimensions in a Czech Retail Chain
Popis výsledku v původním jazyce
Research objective The research aims to analyse the dimensions of organisational culture using a unique sample of all seven outlets of a selected retail chain situated in a single town of the Czech Republic and to compare the results of the analysis withthe values of the Czech national cultural dimensions discussing the practical implications of the relationships determined. Methods used The study is based on a Value Survey Module 1994 by Geert Hofstede (VSM 94). An enquiry was conducted in the quantitative part of the research using a questionnaire with twenty questions about five cultural dimensions: Power Distance Index (PDI), Individualism (IDV), Masculinity (MAS), Uncertainty Avoidance Index (UAI), and Long-Term Orientation (LTO). Another methodused was semi-structured interviews with respondents to get more and detailed information on themes included in the questionnaire. Research outcomes The research has proved the correctness of the values of the Czech national cultural dime
Název v anglickém jazyce
Hofstede Cultural Dimensions in a Czech Retail Chain
Popis výsledku anglicky
Research objective The research aims to analyse the dimensions of organisational culture using a unique sample of all seven outlets of a selected retail chain situated in a single town of the Czech Republic and to compare the results of the analysis withthe values of the Czech national cultural dimensions discussing the practical implications of the relationships determined. Methods used The study is based on a Value Survey Module 1994 by Geert Hofstede (VSM 94). An enquiry was conducted in the quantitative part of the research using a questionnaire with twenty questions about five cultural dimensions: Power Distance Index (PDI), Individualism (IDV), Masculinity (MAS), Uncertainty Avoidance Index (UAI), and Long-Term Orientation (LTO). Another methodused was semi-structured interviews with respondents to get more and detailed information on themes included in the questionnaire. Research outcomes The research has proved the correctness of the values of the Czech national cultural dime
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal on Legal and Economic Issues of Central Europe
ISSN
2043-085X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
91-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—