Nákupní chování zákazníků ? základ aktualizace metodiky oceňování majetku reálnou hodnotou
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F12%3APU95218" target="_blank" >RIV/00216305:26510/12:PU95218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nákupní chování zákazníků ? základ aktualizace metodiky oceňování majetku reálnou hodnotou
Popis výsledku v původním jazyce
Oceňování majetku v českém povinně vedeném finančním účetnictví se opírá o princip historických cen, který neumožňuje vyjádřit aktuální hodnotu majetku. Článek popisuje výzkum prováděný za účelem aktualizace metodiky oceňování majetku reálnou hodnotou. Cílem výzkumu bylo získat od organizací informace týkající se jejich dlouhodobého hmotného majetku movitého odpisovaného - firemní flotily osobních automobilů a hodnocení významu kritérií, které ovlivňují jejich rozhodování při pořizování tohoto majetku.Dotazník byl rozdělen do dvou částí. První část tvořily informace o respondentech. Druhá část byla orientována na kritéria - spotřeba PHM, výkon, točivý moment, dosažitelná rychlost, zrychlení automobilu, ekologická zátěž, aktivní a pasivní bezpečnost, provozní spolehlivost vozu, délka záruky a značka. Respondenti přisoudili kritériím váhu na hodnotící stupnici. Výsledky u dvou kritérií měly rostoucí
Název v anglickém jazyce
Customerspurchasing behaviour ? resource for methodology updating of property valuation by real value
Popis výsledku anglicky
The property evaluation in Czech compulsorily done accountancy is based on the principle of historical cost which does not allow to convey the current property value. The article describes the research carried out in order to bring the methodology of updating of property valuation by real value up to date. The aim of research was to gain information from the corporations regarding their long-term corporeal depreciable goods and chattels - corporation car fleet and assesment of the criteria importance which influence upon their decision-making about purchasing these goods and chattels. The questionnaire was divided into two parts. The first part contained information on respondents. The other part was oriented towards the criteria ? fuel consumption, performance, torque, attainable speed, acceleration, ecological loading, active and passive security, operational reliability, length of guarantee and brand. The respondents evaluated the criteria within the evaluation scale. The results of
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU
ISSN
1802-8527
e-ISSN
—
Svazek periodika
2012
Číslo periodika v rámci svazku
10
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
83-89
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—