Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

International Management: Doing Business in Central Europe

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F14%3APU111247" target="_blank" >RIV/00216305:26510/14:PU111247 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    International Management: Doing Business in Central Europe

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper contributes to the area of international management and its main aim is to give an overview of the Czech cultural specifics in terms of typical ways of thinking, value orientations and patterns of behaviour. Subsequently, national culture content, organizational culture types and preferred leadership styles in the Czech Republic are presented. The managers and employees of international companies as well as co-operating business partners can benefit from the acquired knowledge of the Czech national culture specifics by gaining a better understanding of cultural aspects which influencing mutual cooperation in the Czech environment. This knowledge could be helpful for everyone who would like to cooperate or establish her or his business in this Central European country.

  • Název v anglickém jazyce

    International Management: Doing Business in Central Europe

  • Popis výsledku anglicky

    This paper contributes to the area of international management and its main aim is to give an overview of the Czech cultural specifics in terms of typical ways of thinking, value orientations and patterns of behaviour. Subsequently, national culture content, organizational culture types and preferred leadership styles in the Czech Republic are presented. The managers and employees of international companies as well as co-operating business partners can benefit from the acquired knowledge of the Czech national culture specifics by gaining a better understanding of cultural aspects which influencing mutual cooperation in the Czech environment. This knowledge could be helpful for everyone who would like to cooperate or establish her or his business in this Central European country.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Crafting Global Competitive Economies: 2020 Vision Strategic Planning & Smart Implementation

  • ISBN

    978-0-9860419-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    958-965

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Milan, Italy

  • Místo konání akce

    Miláno

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku