International Management: Doing Business in Central Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F14%3APU111247" target="_blank" >RIV/00216305:26510/14:PU111247 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
International Management: Doing Business in Central Europe
Popis výsledku v původním jazyce
This paper contributes to the area of international management and its main aim is to give an overview of the Czech cultural specifics in terms of typical ways of thinking, value orientations and patterns of behaviour. Subsequently, national culture content, organizational culture types and preferred leadership styles in the Czech Republic are presented. The managers and employees of international companies as well as co-operating business partners can benefit from the acquired knowledge of the Czech national culture specifics by gaining a better understanding of cultural aspects which influencing mutual cooperation in the Czech environment. This knowledge could be helpful for everyone who would like to cooperate or establish her or his business in this Central European country.
Název v anglickém jazyce
International Management: Doing Business in Central Europe
Popis výsledku anglicky
This paper contributes to the area of international management and its main aim is to give an overview of the Czech cultural specifics in terms of typical ways of thinking, value orientations and patterns of behaviour. Subsequently, national culture content, organizational culture types and preferred leadership styles in the Czech Republic are presented. The managers and employees of international companies as well as co-operating business partners can benefit from the acquired knowledge of the Czech national culture specifics by gaining a better understanding of cultural aspects which influencing mutual cooperation in the Czech environment. This knowledge could be helpful for everyone who would like to cooperate or establish her or his business in this Central European country.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Crafting Global Competitive Economies: 2020 Vision Strategic Planning & Smart Implementation
ISBN
978-0-9860419-3-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
958-965
Název nakladatele
International Business Information Management Association
Místo vydání
Milan, Italy
Místo konání akce
Miláno
Datum konání akce
6. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—