Sociologický a psychologický aspekt řízení multikulturní rozmanitosti v byznysové komunikaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F47813059%3A19520%2F08%3A%230000209" target="_blank" >RIV/47813059:19520/08:#0000209 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Managing Multicultural Differences in Business Communication: Sociological and Psychological Aspect
Popis výsledku v původním jazyce
Paper tries to characterize sociological and psychological aspects of directing multicultural differences in the environment of the business and particularly refers to international companies where required for cooperation of managers proceeding from different national and cultural backgrounds. In the great part this paper refers also the negotiations with partners from other cultures. The managing human sources in the case of multicultural environment demands from management and wokers high mobility and raising up the culture of the companies for equalling of call of the effective cooperation. Cultural differences among each persons or with groups need not be perceived as a hindrance but the wealth of the firm. One of the greatest barriers of the communication in the multicultural environment are stereotypes.
Název v anglickém jazyce
Managing Multicultural Differences in Business Communication: Sociological and Psychological Aspect
Popis výsledku anglicky
Paper tries to characterize sociological and psychological aspects of directing multicultural differences in the environment of the business and particularly refers to international companies where required for cooperation of managers proceeding from different national and cultural backgrounds. In the great part this paper refers also the negotiations with partners from other cultures. The managing human sources in the case of multicultural environment demands from management and wokers high mobility and raising up the culture of the companies for equalling of call of the effective cooperation. Cultural differences among each persons or with groups need not be perceived as a hindrance but the wealth of the firm. One of the greatest barriers of the communication in the multicultural environment are stereotypes.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Business Administration 5th International Symposium
ISBN
978-975-8100-78-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
—
Název nakladatele
Canakkale Onsekiz Mart University
Místo vydání
Canakkale
Místo konání akce
Canakkale
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—