Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Analysis of Terminology of Concepts of Competitiveness in the Presentations of Strategic Development of Selected Car Manufacturers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F14%3APU113148" target="_blank" >RIV/00216305:26510/14:PU113148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Analysis of Terminology of Concepts of Competitiveness in the Presentations of Strategic Development of Selected Car Manufacturers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The primary objective of presented research represents evaluation of terminology applied to presentation of strategic plans of companies. The purpose of research was both evaluation of applicability of terminology, defined in the theoretical level in thecontext of company practice, and in - wider context - search for links among used approach of presentation, terminology and factual behavior of companies. The results show five key findings. First, terminologies defined on the basis of the analysis of three concepts of competitiveness share crucial common features. Second, the approach of presentation used by evaluated companies is still being developed, and reflects both external influences and internal aspects. Third, the manner, used by analyzed carproducers is rather significant element of its competitive behavior and, in certain range, such manner reflects the approach to strategic development of competitiveness. Fourth, companies on similar level of own development tend to use s

  • Název v anglickém jazyce

    An Analysis of Terminology of Concepts of Competitiveness in the Presentations of Strategic Development of Selected Car Manufacturers

  • Popis výsledku anglicky

    The primary objective of presented research represents evaluation of terminology applied to presentation of strategic plans of companies. The purpose of research was both evaluation of applicability of terminology, defined in the theoretical level in thecontext of company practice, and in - wider context - search for links among used approach of presentation, terminology and factual behavior of companies. The results show five key findings. First, terminologies defined on the basis of the analysis of three concepts of competitiveness share crucial common features. Second, the approach of presentation used by evaluated companies is still being developed, and reflects both external influences and internal aspects. Third, the manner, used by analyzed carproducers is rather significant element of its competitive behavior and, in certain range, such manner reflects the approach to strategic development of competitiveness. Fourth, companies on similar level of own development tend to use s

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Central European Journal of Management

  • ISSN

    2336-2693

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    13-24

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus