Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current Personnel Marketing Approches As Applied By Local South Moravian HPO Company

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F17%3APU123976" target="_blank" >RIV/00216305:26510/17:PU123976 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current Personnel Marketing Approches As Applied By Local South Moravian HPO Company

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to introduce key characteristics of HPO company and current struggle with talented applicants attraction. There had been conducted literature review of current HPO approaches and studies devoted to the topic of personnel marketing. This study is describing the particular application of both of these concepts. Performance of the company is as well important as the ability to attract and maintain talented individuals thanks to sophisticated personnel marketing approaches. Study allows to understand which factors are affecting HPO´s performance and to be able to set criteria, which allow distinguishing whether organization could be considered as HPO. We focus at factors describing the HPO approach in the field of Key partnerships, Care of employee and Support of science in chosen international company. Next up there is an evaluation of personnel marketing thanks to external as well as internal presentation of the selected company and its effort to increase the perceived attractivity among applicants.

  • Název v anglickém jazyce

    Current Personnel Marketing Approches As Applied By Local South Moravian HPO Company

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to introduce key characteristics of HPO company and current struggle with talented applicants attraction. There had been conducted literature review of current HPO approaches and studies devoted to the topic of personnel marketing. This study is describing the particular application of both of these concepts. Performance of the company is as well important as the ability to attract and maintain talented individuals thanks to sophisticated personnel marketing approaches. Study allows to understand which factors are affecting HPO´s performance and to be able to set criteria, which allow distinguishing whether organization could be considered as HPO. We focus at factors describing the HPO approach in the field of Key partnerships, Care of employee and Support of science in chosen international company. Next up there is an evaluation of personnel marketing thanks to external as well as internal presentation of the selected company and its effort to increase the perceived attractivity among applicants.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50602 - Public administration

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Interdisciplinary Scientific International Conference for PhD students and assistants

  • ISBN

    978-80-87952-20-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    71-79

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    26. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku