Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Leadership Metaphors as expressions of Implicit Leadership Theories in Germany and the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F19%3APU150655" target="_blank" >RIV/00216305:26510/19:PU150655 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26510/19:PU140773 RIV/00216305:26510/19:PU150656

  • Výsledek na webu

    <a href="http://pastconferences.euram.academy/annual-conference-2019" target="_blank" >http://pastconferences.euram.academy/annual-conference-2019</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Leadership Metaphors as expressions of Implicit Leadership Theories in Germany and the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Our paper investigates Leadership Metaphors in Germany and the Czech Republic as culturally endorsed verbal expressions of Implicit Leadership Theories (ILTs). We argue that, leadership metaphors carry implicit assumptions and suggestions about leadership and thus are expressions of ILTs. As a result, the use of specific leadership metaphors in the media reflects images of ILTs in a respective country. However, these images can also influence the utilization of leadership metaphors in the media them self. In our cross-cultural case study, we empirically investigate the use of leadership metaphors in different newspapers of both countries, since a deep understanding of managerial leadership processes in Central and East European Countries (CEE) is still an underrepresented aspect in the area of management and leadership research. Overall, we analysed 60 different newspaper articles in both countries and identified different types of leadership metaphors. We could not find some of these metaphor types i

  • Název v anglickém jazyce

    Leadership Metaphors as expressions of Implicit Leadership Theories in Germany and the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Our paper investigates Leadership Metaphors in Germany and the Czech Republic as culturally endorsed verbal expressions of Implicit Leadership Theories (ILTs). We argue that, leadership metaphors carry implicit assumptions and suggestions about leadership and thus are expressions of ILTs. As a result, the use of specific leadership metaphors in the media reflects images of ILTs in a respective country. However, these images can also influence the utilization of leadership metaphors in the media them self. In our cross-cultural case study, we empirically investigate the use of leadership metaphors in different newspapers of both countries, since a deep understanding of managerial leadership processes in Central and East European Countries (CEE) is still an underrepresented aspect in the area of management and leadership research. Overall, we analysed 60 different newspaper articles in both countries and identified different types of leadership metaphors. We could not find some of these metaphor types i

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů