Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Determinants of Green Purchasing Process: Study of Czech Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26510%2F25%3APU156195" target="_blank" >RIV/00216305:26510/25:PU156195 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://qip-journal.eu/index.php/QIP/article/view/2127/1435" target="_blank" >https://qip-journal.eu/index.php/QIP/article/view/2127/1435</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.12776/qip.v29i1.2127" target="_blank" >10.12776/qip.v29i1.2127</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Determinants of Green Purchasing Process: Study of Czech Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Purpose: In the last few years, there has been an increasing emphasis on eco-friendly behaviour and shopping. The change in societal perception is supported by the EU's contribution. The paper is focused on analysing green purchase behaviour in the Czech Republic and its determinants as the parameters of consumers' sustainable approach. Methodology/Approach: The paper aims to specify relationships between gained factors and chosen demographic parameters (such as generation, gender, education, economic activity, and household income). To this end, we employed factor analysis, independence test χ2, and correspondence analysis. Findings: According to the results, we defined three factors and four dependencies – factor 2 and gender, and factor 3 and gender, education, and generation. Research Limitation/Implication: Our limitation is connected to focus on the consumer situation in the Czech Republic concerning the green purchase process. Originality/Value of paper: Green purchase behaviour helps to improve the purchasing process in connection to eco-friendly products in central Europe. GPB represents an important dimension of green sustainable consumption behaviour, regarding customer characteristics.

  • Název v anglickém jazyce

    Determinants of Green Purchasing Process: Study of Czech Market

  • Popis výsledku anglicky

    Purpose: In the last few years, there has been an increasing emphasis on eco-friendly behaviour and shopping. The change in societal perception is supported by the EU's contribution. The paper is focused on analysing green purchase behaviour in the Czech Republic and its determinants as the parameters of consumers' sustainable approach. Methodology/Approach: The paper aims to specify relationships between gained factors and chosen demographic parameters (such as generation, gender, education, economic activity, and household income). To this end, we employed factor analysis, independence test χ2, and correspondence analysis. Findings: According to the results, we defined three factors and four dependencies – factor 2 and gender, and factor 3 and gender, education, and generation. Research Limitation/Implication: Our limitation is connected to focus on the consumer situation in the Czech Republic concerning the green purchase process. Originality/Value of paper: Green purchase behaviour helps to improve the purchasing process in connection to eco-friendly products in central Europe. GPB represents an important dimension of green sustainable consumption behaviour, regarding customer characteristics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2025

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Quality - Innovation - Prosperity

  • ISSN

    1335-1745

  • e-ISSN

    1338-984X

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    132-147

  • Kód UT WoS článku

    001460431400008

  • EID výsledku v databázi Scopus