Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer preferences for eco-friendly products

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F24%3A63578778" target="_blank" >RIV/70883521:28130/24:63578778 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=139737" target="_blank" >https://www.inderscience.com/info/inarticle.php?artid=139737</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1504/IJSEM.2024.139737" target="_blank" >10.1504/IJSEM.2024.139737</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer preferences for eco-friendly products

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aspect of eco-friendliness and the promotion of domestic products is becoming an important trend in business. Knowledge of consumer attitudes towards eco-friendly products enables the public and private sectors to shape consumer behaviour and respond more appropriately in their marketing campaigns. The aim of this research paper is to identify consumer preferences for eco-friendly products in the Czech Republic. The research is based on consumer behaviour theory with a focus on eco-friendly products, environmentally responsible consumers, and the effect of their country of origin. The objective will be fulfilled through a survey of 1,523 consumers in the Czech Republic. Descriptive and inferential statistics were used to process the data. The results indicate a majority group of actively environmentally responsible consumers. The preference for eco-friendly products is significantly different in terms of gender, age, and economic status

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer preferences for eco-friendly products

  • Popis výsledku anglicky

    The aspect of eco-friendliness and the promotion of domestic products is becoming an important trend in business. Knowledge of consumer attitudes towards eco-friendly products enables the public and private sectors to shape consumer behaviour and respond more appropriately in their marketing campaigns. The aim of this research paper is to identify consumer preferences for eco-friendly products in the Czech Republic. The research is based on consumer behaviour theory with a focus on eco-friendly products, environmentally responsible consumers, and the effect of their country of origin. The objective will be fulfilled through a survey of 1,523 consumers in the Czech Republic. Descriptive and inferential statistics were used to process the data. The results indicate a majority group of actively environmentally responsible consumers. The preference for eco-friendly products is significantly different in terms of gender, age, and economic status

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Services, Economics and Management

  • ISSN

    1753-0822

  • e-ISSN

    1753-0830

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    "436 "- 454

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85198538527