PERCEPTION OF GREEN SOLUTIONS BY GENERATION Y
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F17%3AN0000027" target="_blank" >RIV/29142890:_____/17:N0000027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fmk.sk/download/konferencie/online-rules-II.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/konferencie/online-rules-II.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
PERCEPTION OF GREEN SOLUTIONS BY GENERATION Y
Popis výsledku v původním jazyce
Paper presents results obtained from research done in SGS (Scientific Students Grant) on the topic of „Perception of the green solutions by Generation Y“. The project is focused on perception of green behaviour of companies and green products in the Czech Republic. Green positions of customers, members of generation Y, were observed and compared with their recent behaviour. Research results show that environmental protection is very important for 75 % of respondents. On the other hand, only 30 % of them is to be considered as green consumers; and 8 % of them buys environmentally friendly products.
Název v anglickém jazyce
PERCEPTION OF GREEN SOLUTIONS BY GENERATION Y
Popis výsledku anglicky
Paper presents results obtained from research done in SGS (Scientific Students Grant) on the topic of „Perception of the green solutions by Generation Y“. The project is focused on perception of green behaviour of companies and green products in the Czech Republic. Green positions of customers, members of generation Y, were observed and compared with their recent behaviour. Research results show that environmental protection is very important for 75 % of respondents. On the other hand, only 30 % of them is to be considered as green consumers; and 8 % of them buys environmentally friendly products.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MARKETING IDENTITY. Online rules
ISBN
978-80-8105-917-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
101-107
Název nakladatele
Faculty of Mass Media Communication, University of Ss. Cyril and Methodius in Trnava
Místo vydání
Trnava, Slovakia
Místo konání akce
Smolenice, Slovakia
Datum konání akce
1. 1. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—