Selected aspects of green behaviour of Czech consumers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29142890%3A_____%2F18%3A00033905" target="_blank" >RIV/29142890:_____/18:00033905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.mins.sk/wp-content/uploads/2018/10/MSI_v13_iss3.pdf" target="_blank" >https://www.mins.sk/wp-content/uploads/2018/10/MSI_v13_iss3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Selected aspects of green behaviour of Czech consumers
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of research concerning the green behaviour of Czech consumers. Environmental protection is one of the most widely discussed topics all over the world, and environmental education has become an important part of the Czech educational system. Generation Y could be called “the green generation”. But what is the situation across all of generations of Czech consumers? How do they behave with regards to environmental protection and which green activities do they provide in their everyday life?
Název v anglickém jazyce
Selected aspects of green behaviour of Czech consumers
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of research concerning the green behaviour of Czech consumers. Environmental protection is one of the most widely discussed topics all over the world, and environmental education has become an important part of the Czech educational system. Generation Y could be called “the green generation”. But what is the situation across all of generations of Czech consumers? How do they behave with regards to environmental protection and which green activities do they provide in their everyday life?
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing Science & Inspirations
ISSN
1338-7944
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIII
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
2-10
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—