Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU102207" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU102207 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá zpomalením působícím na posádku uvnitř vozidla při čelním nárazu. Vysvětlen je princip získání maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla během nárazu z velikosti poškození vozidla. Na základě tohoto principu je ukázán praktický příklad vypočtu maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla Audi A4 při čelním nárazu do tuhé překážky. Dále je z hlediska velikosti působícího zpomalení během nárazu vysvětlen rozdíl mezi pasažérem, který je řádně připoután bezpečnostním pásem a pasažérem, který není připoután. Pro představu o tom, jakých hodnot dosahují hodnoty zpomalení působící na posádku během čelního nárazu, jsou zpracována a vyhodnocena data z testovací figuríny z reálné nárazové zkoušky vozidla Audi A4. Zpracován je průběh zpomalení působící na hlavu, hrudník a pánev řidiče v průběhu čelního nárazu vozidla. Maximální hodnoty zpomalení jso

  • Název v anglickém jazyce

    The deceleration affecting the passengers on the frontal impact

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the deceleration affecting the passengers on the frontal impact. The principle of obtaining the maximum deceleration affecting the passengers in the vehicle during the frontal impact is explained and calculated from the overall damage of the vehicle. Based on this principle, the example illustrates the calculation of the maximum deceleration affecting the passengers inside the Audi A4 during the frontal impact. With respect o the size of the affecting deceleration during the impact, the difference between fastened and unfastened passenger is obtained. The processed and evaluated data of the dummy used in the real crash test of the vehicle are stated in the article to get an idea of values of deceleration affecting the passenger during the frontal impact. The evaluated data include the course of deceleration affecting the head, chest and the pelvis of the passenger during the frontal impact. The maximum deceleration values are further compared with the theoretical

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JR - Ostatní strojírenství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Soudní inženýrství

  • ISSN

    1211-443X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23-2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    146-156

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus