Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU102207" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU102207 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá zpomalením působícím na posádku uvnitř vozidla při čelním nárazu. Vysvětlen je princip získání maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla během nárazu z velikosti poškození vozidla. Na základě tohoto principu je ukázán praktický příklad vypočtu maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla Audi A4 při čelním nárazu do tuhé překážky. Dále je z hlediska velikosti působícího zpomalení během nárazu vysvětlen rozdíl mezi pasažérem, který je řádně připoután bezpečnostním pásem a pasažérem, který není připoután. Pro představu o tom, jakých hodnot dosahují hodnoty zpomalení působící na posádku během čelního nárazu, jsou zpracována a vyhodnocena data z testovací figuríny z reálné nárazové zkoušky vozidla Audi A4. Zpracován je průběh zpomalení působící na hlavu, hrudník a pánev řidiče v průběhu čelního nárazu vozidla. Maximální hodnoty zpomalení jso
Název v anglickém jazyce
The deceleration affecting the passengers on the frontal impact
Popis výsledku anglicky
The article deals with the deceleration affecting the passengers on the frontal impact. The principle of obtaining the maximum deceleration affecting the passengers in the vehicle during the frontal impact is explained and calculated from the overall damage of the vehicle. Based on this principle, the example illustrates the calculation of the maximum deceleration affecting the passengers inside the Audi A4 during the frontal impact. With respect o the size of the affecting deceleration during the impact, the difference between fastened and unfastened passenger is obtained. The processed and evaluated data of the dummy used in the real crash test of the vehicle are stated in the article to get an idea of values of deceleration affecting the passenger during the frontal impact. The evaluated data include the course of deceleration affecting the head, chest and the pelvis of the passenger during the frontal impact. The maximum deceleration values are further compared with the theoretical
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Soudní inženýrství
ISSN
1211-443X
e-ISSN
—
Svazek periodika
23-2012
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
146-156
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—