Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F12%3APU99615" target="_blank" >RIV/00216305:26610/12:PU99615 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zpomalení působící na posádku vozidla při čelním nárazu
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je zpracován v návaznosti na článek Mechanika čelního nárazu a zabývá zpomalením působícím na posádku uvnitř vozidla při čelním nárazu. Vysvětlen je princip získání maximálního zpomalení působícího na posádku uvnitř vozidla během nárazu z velikosti poškození vozidla. Z hlediska velikosti působícího zpomalení během nárazu je vysvětlen rozdíl mezi pasažérem, který je řádně připoután bezpečnostním pásem a pasažérem, který není připoután. Pro představu o tom, jakých hodnot dosahují hodnoty zpomalenípůsobící na posádku během čelního nárazu, jsou zpracována a vyhodnocena data z testovací figuríny z reálné nárazové zkoušky vozidla.
Název v anglickém jazyce
Deceleration acting on the passangers in the frontal impact
Popis výsledku anglicky
The article is processed in sequence to article Mechanics of car frontal crash and deals with the deceleration acting on the passengers in the frontal impact. There is explained principle of obtaining the maximal deceleration acting on the passengers inthe vehicle during the frontal impact from damage of the vehicle. From the point of view size of deceleration during the impact is obtained difference between restrained and unrestrained passenger. For an example about it what size achieves values of deceleration acting on the passengers during the frontal impact are processed and evaluated data from the dummy from the real crash test of the vehicle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JR - Ostatní strojírenství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ExFoS 2012 Expert Forensic Science sborník XXI. mezinárodní vědecké konference soudního inženýrství
ISBN
978-80-214-4412-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
202-220
Název nakladatele
VUT v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—