Analýza chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU102411" target="_blank" >RIV/00216305:26610/13:PU102411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá analýzou chování 8 řidičů při jízdě za soumraku a při noční jízdě přes přechod pro chodce. Sledované vozidlo přejíždí přes moderní přechod v obci, který je označen vodorovným i svislým značením. Ve směru jízdy vozidla je přechod osvětlenz levé strany. Chodec je uprostřed silnice chráněn ostrůvkem, který je označen příkazovou značkou ?objíždění vpravo?. Při jízdě jsou sledovány optické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Viewpointsystem pro sledování změny úhlu pohledu řidiče. V práci jsou porovnány strategie chování řidičů při jízdě přes přechod. Sledován je způsob navigace řidiče při jízdě a jeho reakce na přecházejícího chodce. U každé jízdy je posuzována nebezpečnost jízdní situace a je provedeno vyhodnocenízvolené strategie. Výsledky této analýzy vychází z rozsáhlých jízdních zkoušek, které byly uskutečněny v úzké spolupráci Ústav
Název v anglickém jazyce
Analysis of driver's behavior while passing through pedestrian crossing
Popis výsledku anglicky
The article deals with analysis of 8 drivers behavior while driving through pedestrian crossing during dusk and night. Monitored vehicle passes through modern crosswalk in urban area that is marked with horizontal and vertical road signs. The crossing isilluminated from left side from the direction of travel. Pedestrian is protected with safety island, which is marked with -passing on the right- mandatory sign, in the middle of the road. Optical reactions on various stimuli are monitored while drivingwith the help of the specialized device Viewpointsystem for monitoring changes of drivers viewing angle. Drivers behavior strategies when passing the crosswalk are compared in this thesis. Monitored are drivers navigation while driving and his reaction on the crossing pedestrian. Dangerousness of each driving situation is assessed and each strategy is evaluated. Results of this analysis are based on extensive driving tests that were realized in close cooperation of Institute of Forensic
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ExFoS 2013 - XXII. mezinárodní vědecká konference soudního inženýrství - sborník příspěvků
ISBN
978-80-214-4675-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
38
Strana od-do
68-105
Název nakladatele
ÚSI VUT v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 1. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—