Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce označený pouze vodorovným značením

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU103636" target="_blank" >RIV/00216305:26610/13:PU103636 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce označený pouze vodorovným značením

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá analýzou chování 8 řidičů při noční jízdě přes přechod pro chodce. Sledované vozidlo přejíždí přes přechod v obci, který je označen pouze vodorovným značením. Tento přechod není přímo osvětlen ani z jedné strany. Při jízdě jsou sledoványoptické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Viewpointsystem, GmgH pro sledování změny úhlu pohledu řidiče. V práci jsou porovnány strategie chování řidičů při jízdě přes přechod. Sledován je způsob navigace řidiče při jízdě a jehoreakce na přecházejícího chodce. U každé jízdy je posuzována nebezpečnost jízdní situace a je provedeno vyhodnocení zvolené strategie. Výsledky této analýzy vychází z rozsáhlých jízdních zkoušek, které byly uskutečněny v úzké spolupráci Ústavu soudníhoinženýrství, Vysokého učení technického v Brně a výzkumného institutu EPIGUS ? Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforsh

  • Název v anglickém jazyce

    DRIVER'S BEHAVIOR WHILE PASSING PEDESTRIAN CROSSING WHICH IS MARKED ONLY BY HORIZONTAL MARKING

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with analysis of 8 drivers' behavior while driving through pedestrian crossing during dusk and night. Monitored vehicle passes through crosswalk in urban area that is marked only with horizontal road signs. The crossing is not illuminated on either side. Optical reactions on various stimuli are monitored while driving with the help of the specialized device Viewpointsystem, GmgH for monitoring changes of driver's viewing angle. Drivers' behavior strategies when passing the crosswalk are compared in this thesis. Monitored are driver's navigation while driving and his reaction on the crossing pedestrian. Dangerousness of each driving situation is assessed and each strategy is evaluated. Results of this analysis are based on extensive driving tests that were realized in close cooperation of Institute of Forensic Engineering, University of Technology in Brno and research institute EPIGUS ? Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforshung from Austria in year 2010

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Junior Forensic Science Brno 2013 - sborník příspěvků

  • ISBN

    978-80-214-4704-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    60-60

  • Název nakladatele

    ÚSI VUT v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    25. 4. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku