Chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce označený pouze vodorovným značením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU103636" target="_blank" >RIV/00216305:26610/13:PU103636 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Chování řidiče při jízdě přes přechod pro chodce označený pouze vodorovným značením
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá analýzou chování 8 řidičů při noční jízdě přes přechod pro chodce. Sledované vozidlo přejíždí přes přechod v obci, který je označen pouze vodorovným značením. Tento přechod není přímo osvětlen ani z jedné strany. Při jízdě jsou sledoványoptické reakce řidičů na různé podněty pomocí speciálního zařízení Viewpointsystem, GmgH pro sledování změny úhlu pohledu řidiče. V práci jsou porovnány strategie chování řidičů při jízdě přes přechod. Sledován je způsob navigace řidiče při jízdě a jehoreakce na přecházejícího chodce. U každé jízdy je posuzována nebezpečnost jízdní situace a je provedeno vyhodnocení zvolené strategie. Výsledky této analýzy vychází z rozsáhlých jízdních zkoušek, které byly uskutečněny v úzké spolupráci Ústavu soudníhoinženýrství, Vysokého učení technického v Brně a výzkumného institutu EPIGUS ? Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforsh
Název v anglickém jazyce
DRIVER'S BEHAVIOR WHILE PASSING PEDESTRIAN CROSSING WHICH IS MARKED ONLY BY HORIZONTAL MARKING
Popis výsledku anglicky
The article deals with analysis of 8 drivers' behavior while driving through pedestrian crossing during dusk and night. Monitored vehicle passes through crosswalk in urban area that is marked only with horizontal road signs. The crossing is not illuminated on either side. Optical reactions on various stimuli are monitored while driving with the help of the specialized device Viewpointsystem, GmgH for monitoring changes of driver's viewing angle. Drivers' behavior strategies when passing the crosswalk are compared in this thesis. Monitored are driver's navigation while driving and his reaction on the crossing pedestrian. Dangerousness of each driving situation is assessed and each strategy is evaluated. Results of this analysis are based on extensive driving tests that were realized in close cooperation of Institute of Forensic Engineering, University of Technology in Brno and research institute EPIGUS ? Institut für ganzheitliche Unfall- und Sicherheitforshung from Austria in year 2010
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Junior Forensic Science Brno 2013 - sborník příspěvků
ISBN
978-80-214-4704-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
60-60
Název nakladatele
ÚSI VUT v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—