STOCHASTICKÁ SIMULÁCIA KRITICKÉJ SITUÁCIE NA KRIŽOVATKE ? ODBOČOVANIE DO ĽAVA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU105990" target="_blank" >RIV/00216305:26610/13:PU105990 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
STOCHASTICKÁ SIMULÁCIA KRITICKÉJ SITUÁCIE NA KRIŽOVATKE ? ODBOČOVANIE DO ĽAVA
Popis výsledku v původním jazyce
Stochastickú simulácia je bežne používaným nástrojom na modelovanie náhodných dejových línií. V tomto článku som chcel prezentovať stochastickú simuláciu v oblasti výskumu a vyšetrovania dopravných nehôd. Pre stochastickú simuláciu bol použitý matematický model kritickej dopravnej situácie na križovatke tvaru T v mestskom prostredí. Matematický model bol implementovaný do simulačného prostredia programu PC Crash 9.2. PC Crash 9.2 ako aj Virtual Crash 2.2 umožňujú na základe vstupných veličín a podmienoksimulovať spätný alebo popredný dej v rozmedzí fyzikálnych pravidiel.
Název v anglickém jazyce
STOCHASTIC SIMULATION OF CRITICAL TRAFFIC SITUATIONS AT JUNCTION WHILE TURNING LEFT
Popis výsledku anglicky
The paper describes application of a virtual evaluation method based on stochastic simulations for modeling of critical traffic situation. In the stochastic simulation approach, we can simulate behavior of driver and also different conditions for the vehicle, including boundary conditions of model. Driver and vehicle characteristics, vehicle trajectories, and traffic situations are also drawn from a virtual situation, as well as environmental variables. Based on basic and well-known information about environment influence and physical potential of the vehicle, it is possible to simulate the traffic scenario as a turn-left situation at T-shape junction. Right input model for stochastic simulation might lead to a result, which helps to find out the new solution for injuries mitigation, mortalities reduction and collision avoidance or at least to compare this method with real in depth accidents data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SBORNÍK PŘÍSPĚVKŮ
ISBN
978-80-214-4704-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 4. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—