VIRTUAL TRAFFIC SIGNS - IN-VEHICLE INFORMATION SYSTEM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F15%3A00237937" target="_blank" >RIV/68407700:21260/15:00237937 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
VIRTUAL TRAFFIC SIGNS - IN-VEHICLE INFORMATION SYSTEM
Popis výsledku v původním jazyce
This paper provides the assessment of in-vehicle information system of virtual traffic lights. The measurements on steady simulator, based on a cockpit of personal car, were obtained for two groups of drivers (either with or without assistance device provided). During the experiment on a simulator the driver behavior was investigated with a help of head mounted eye-tracking device (focus and eye behavior was analyzed) and video camera. The driver performance was analyzed from simulator outputs (based on analyses of actual speed, lane keeping and lane position, brake pedal depression and derived reaction times) and appropriate reactions to scenario events and situations (following directions given by traffic signs). Technical data of drivers’ performance - following traffic sign instructions, the reasons in case of not following those in real road situations as well as driver acceptance of the system collected during surveys are analyzed.
Název v anglickém jazyce
VIRTUAL TRAFFIC SIGNS - IN-VEHICLE INFORMATION SYSTEM
Popis výsledku anglicky
This paper provides the assessment of in-vehicle information system of virtual traffic lights. The measurements on steady simulator, based on a cockpit of personal car, were obtained for two groups of drivers (either with or without assistance device provided). During the experiment on a simulator the driver behavior was investigated with a help of head mounted eye-tracking device (focus and eye behavior was analyzed) and video camera. The driver performance was analyzed from simulator outputs (based on analyses of actual speed, lane keeping and lane position, brake pedal depression and derived reaction times) and appropriate reactions to scenario events and situations (following directions given by traffic signs). Technical data of drivers’ performance - following traffic sign instructions, the reasons in case of not following those in real road situations as well as driver acceptance of the system collected during surveys are analyzed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AQ - Bezpečnost a ochrana zdraví, člověk – stroj
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA04031752" target="_blank" >TA04031752: Působení rušivých vizuálních vlivů na bezpečnost jízdy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2015 Road Safety & Simulation International Conference PROCEEDINGS
ISBN
978-1-4951-7445-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
593-605
Název nakladatele
University of Central Florida
Místo vydání
Orlando, FL
Místo konání akce
Orlando, FL
Datum konání akce
6. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—