STOCHASTIC SIMULATION OF CRITICAL TRAFFIC SITUATIONS ONTO JUNCTION TURN-LEFT
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F13%3APU105995" target="_blank" >RIV/00216305:26610/13:PU105995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
STOCHASTIC SIMULATION OF CRITICAL TRAFFIC SITUATIONS ONTO JUNCTION TURN-LEFT
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes application of a virtual evaluation technique method based on stochastic simulations for modeling critical traffic situation. In the stochastic simulation approach, we have may simulate behavior of driver also different conditions forthe vehicle, include a border conditions of model. Driver and vehicle characteristics, vehicle trajectories, and traffic situations are also drawn from a virtual situation, as well as environmental variables. Base on basic and well know information about environment influence and physical potential of the car is possible to simulate the traffic scenario as turn-left situation onto T-shape junction. Right input model for stochastic simulation might lead to result, which helps to find up the new solutionfor injuries mitigation, mortalities reduction and collision avoidance or at least compare this method with real in depth accident data.
Název v anglickém jazyce
STOCHASTIC SIMULATION OF CRITICAL TRAFFIC SITUATIONS ONTO JUNCTION TURN-LEFT
Popis výsledku anglicky
The paper describes application of a virtual evaluation technique method based on stochastic simulations for modeling critical traffic situation. In the stochastic simulation approach, we have may simulate behavior of driver also different conditions forthe vehicle, include a border conditions of model. Driver and vehicle characteristics, vehicle trajectories, and traffic situations are also drawn from a virtual situation, as well as environmental variables. Base on basic and well know information about environment influence and physical potential of the car is possible to simulate the traffic scenario as turn-left situation onto T-shape junction. Right input model for stochastic simulation might lead to result, which helps to find up the new solutionfor injuries mitigation, mortalities reduction and collision avoidance or at least compare this method with real in depth accident data.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník
ISBN
978-80-554-0693-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Žilina
Místo konání akce
Žilina
Datum konání akce
24. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—