Konstrukční řešení figuríny pro nárazové zkoušky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F18%3APU129080" target="_blank" >RIV/00216305:26610/18:PU129080 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstrukční řešení figuríny pro nárazové zkoušky
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem tohoto příspěvku je návrh konstrukčního řešení testovací figuríny pro nárazové zkoušky vozidla s chodcem, přičemž by navrhovaná figurína měla mít levnější pořizovací cenu oproti současným modelům, a to při zachování potřebné vypovídací hodnoty v rámci nárazových zkoušek. Příspěvek uvádí hlavní, konstrukční část, ve které je nejprve pojednáváno o charakteristikách použitých materiálů ve vztahu k reálným fyziologickým vlastnostem lidského těla. Navazuje část řešící samotnou konstrukci kostry testovací figuríny za použití 3D modelu s připojenou pevnostní analýzou jednotlivých prvků. Cílem je navrhnout poměrně levnou testovací figurínu, jejíž poškození během nárazových testů by mělo co nejvěrněji odpovídat poškození těla reálného chodce.
Název v anglickém jazyce
Design od a crash-test dummy
Popis výsledku anglicky
The main objective of this article is design of crash test dummy construction, which would be used for vehiclepedestrian crash tests. Designed crash test dummy should have also lower price, than usually used models, however its reliability of data measuring is preserved. Article presents main part describing construction design itself. Chapter about construction design begins by characterizing of used materials features in relation with real human body physiology. The next part of chapter is describing construction of crash test dummy’s skeleton and its individual components including 3D modelling and strength analysis. The final objective is to design quite cheap crash test dummy, whose damage during crash test should be as alike as possible to damage of real pedestrian’s body.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů