Figuríny pro nárazové zkoušky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F19%3APU133408" target="_blank" >RIV/00216305:26610/19:PU133408 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Figuríny pro nárazové zkoušky
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek je zaměřen na vývoj figurín pro nárazové zkoušky. Na prvním místě článek hovoří o nehodách mezi vozidly a chodci, jak jsou známy ve forenzní vědě a dále představuje nejproblematičtější typy střetů automobilů a chodců. Ve sruhé části článku jsou popsány určité zranění chodců pro různé kolizní situace. Dále jsou v tomto článku popsány konvenční figuríny pro nárazové zkoušky, které jsou v současnosti používány. Hlavní část tohoto článku popisuje současné trendy vývoje biofidelické figuríny, které jsou více podobné lidskému tělu v následném pohybu po střetu a také způsobují realitě více odpovídající poškození vozidla. V neposlední řadě jsou zde uvedeny informace o současném vývoji figuríny pro nárazové zkoušky vyráběné na ÚSI Brno.
Název v anglickém jazyce
Crash-test dummy
Popis výsledku anglicky
This article is focused on crash test dummies development. On the first place aticle talks about car-pedestrian accidents how they are know in practicle forensic science and introduces the most problematic car-pedestrian collisions. As the second part of article typical pedestrian injurys are described. These depend on certain collision situations. As the next, there are mentioned conventional crash test dummies and how are they nowadays used for crash tests. The main part of this article describes current trends of developing „ biofidelic“ crash test dummies which are closer to real human body in the area of after crash physical characteristic and in the area of wehicle damage. Last bud not least there is information about actually produced crash test dummy made by ÚSI Brno.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů