Analýza jízdních zkoušek vozidel Škoda na mokrém povrchu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F19%3APU132898" target="_blank" >RIV/00216305:26610/19:PU132898 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://exfos.cz/wp-content/uploads/2019/02/ExFoS_2019.pdf" target="_blank" >http://exfos.cz/wp-content/uploads/2019/02/ExFoS_2019.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza jízdních zkoušek vozidel Škoda na mokrém povrchu
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se zabývá problematikou dosažitelného příčného (resp. bočního) zrychlení moderních vozidel na mokrém povrchu při dynamických jízdních manévrech, provedených s vozidly Škoda Superb III a Škoda Superb III kombi. V rámci měření byly s oběma vozidly vykonány dvě série jízdních zkoušek – příčné přemístění dvěma oblouky (podle normy ISO 3888-2) a zkouška ustáleného zatáčení (dle normy ISO 4138). V rámci jízdních zkoušek byly u obou vozidel provedeny jak jízdy se systémy jízdní stability (ESC), tak při jejich vyřazení z provozu. V porovnání s dříve provedenými, obdobnými jízdními zkouškami (provedených na suchém povrchu vozovky) bylo v rámci těchto zkoušek dosaženo obdobných hodnot příčného (resp. bočního) zrychlení na mokrém povrchu vozovky.
Název v anglickém jazyce
Škoda vehicles road test analysis on wet road surface
Popis výsledku anglicky
This paper deals with the issue of achievable lateral (or side) acceleration of modern vehicles on wet surfaces in dynamic driving manoeuvres carried out with Škoda Superb III and Škoda Superb III combi vehicles. Two sets of driving tests – a lane change manoeuvre (according to ISO 3888-2) and a steady-state turn test (according to ISO 4138) were performed with both vehicles. In driving tests, driving was performed both with and without electronic stability systems (ESC) activated with both vehicles. Compared to previously performed, similar road tests (performed on a dry road surface), similar values of lateral (or side) acceleration were achieved on the wet road surface within these tests.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference Expert Forensic Science Brno 2019
ISBN
978-80-214-5708-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
177-184
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 1. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—