Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza jízdních zkoušek vozidel Škoda na mokrém povrchu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F19%3APU132898" target="_blank" >RIV/00216305:26610/19:PU132898 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://exfos.cz/wp-content/uploads/2019/02/ExFoS_2019.pdf" target="_blank" >http://exfos.cz/wp-content/uploads/2019/02/ExFoS_2019.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza jízdních zkoušek vozidel Škoda na mokrém povrchu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se zabývá problematikou dosažitelného příčného (resp. bočního) zrychlení moderních vozidel na mokrém povrchu při dynamických jízdních manévrech, provedených s vozidly Škoda Superb III a Škoda Superb III kombi. V rámci měření byly s oběma vozidly vykonány dvě série jízdních zkoušek – příčné přemístění dvěma oblouky (podle normy ISO 3888-2) a zkouška ustáleného zatáčení (dle normy ISO 4138). V rámci jízdních zkoušek byly u obou vozidel provedeny jak jízdy se systémy jízdní stability (ESC), tak při jejich vyřazení z provozu. V porovnání s dříve provedenými, obdobnými jízdními zkouškami (provedených na suchém povrchu vozovky) bylo v rámci těchto zkoušek dosaženo obdobných hodnot příčného (resp. bočního) zrychlení na mokrém povrchu vozovky.

  • Název v anglickém jazyce

    Škoda vehicles road test analysis on wet road surface

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the issue of achievable lateral (or side) acceleration of modern vehicles on wet surfaces in dynamic driving manoeuvres carried out with Škoda Superb III and Škoda Superb III combi vehicles. Two sets of driving tests – a lane change manoeuvre (according to ISO 3888-2) and a steady-state turn test (according to ISO 4138) were performed with both vehicles. In driving tests, driving was performed both with and without electronic stability systems (ESC) activated with both vehicles. Compared to previously performed, similar road tests (performed on a dry road surface), similar values of lateral (or side) acceleration were achieved on the wet road surface within these tests.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference Expert Forensic Science Brno 2019

  • ISBN

    978-80-214-5708-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    177-184

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    24. 1. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku