Vehicle Dynamics Analysis – Wet Road Surface
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F18%3APU129156" target="_blank" >RIV/00216305:26610/18:PU129156 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ijtte.com/uploads/news_files/ICTTE%20Belgrade%202018_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://ijtte.com/uploads/news_files/ICTTE%20Belgrade%202018_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vehicle Dynamics Analysis – Wet Road Surface
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with vehicles’ Škoda Superb III motion analysis during evasive manoeuvres and driving in the curve road tests with emphasis on usable coefficient of adhesion between tyre and road surface in lateral direction. All the individual road tests had been carried out both with and without using Škoda stability system ESC. Experimentally determined values of coefficient of adhesion and lateral acceleration have been utilized for the calculation of modern vehicle limit speed on wet surface in curve and for determination of the time of the lane change manoeuvres, which can be used for traffic accident forensic reconstruction. Many road tests have been carried out on dry road surfaces; this paper shows the difference of dry and wet road conditions as well. The tests show improved constant value which can be used for calculation of minimal time of lateral displacement in conventional formula.
Název v anglickém jazyce
Vehicle Dynamics Analysis – Wet Road Surface
Popis výsledku anglicky
This paper deals with vehicles’ Škoda Superb III motion analysis during evasive manoeuvres and driving in the curve road tests with emphasis on usable coefficient of adhesion between tyre and road surface in lateral direction. All the individual road tests had been carried out both with and without using Škoda stability system ESC. Experimentally determined values of coefficient of adhesion and lateral acceleration have been utilized for the calculation of modern vehicle limit speed on wet surface in curve and for determination of the time of the lane change manoeuvres, which can be used for traffic accident forensic reconstruction. Many road tests have been carried out on dry road surfaces; this paper shows the difference of dry and wet road conditions as well. The tests show improved constant value which can be used for calculation of minimal time of lateral displacement in conventional formula.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineering
ISBN
978-86-916153-4-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
387-392
Název nakladatele
City Net Scientific Research Center Ltd. Belgrade
Místo vydání
Belgrade
Místo konání akce
Belgrade
Datum konání akce
27. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000542956800051