Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle Dynamics Analysis – Wet Road Surface

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F18%3APU129156" target="_blank" >RIV/00216305:26610/18:PU129156 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ijtte.com/uploads/news_files/ICTTE%20Belgrade%202018_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://ijtte.com/uploads/news_files/ICTTE%20Belgrade%202018_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle Dynamics Analysis – Wet Road Surface

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with vehicles’ Škoda Superb III motion analysis during evasive manoeuvres and driving in the curve road tests with emphasis on usable coefficient of adhesion between tyre and road surface in lateral direction. All the individual road tests had been carried out both with and without using Škoda stability system ESC. Experimentally determined values of coefficient of adhesion and lateral acceleration have been utilized for the calculation of modern vehicle limit speed on wet surface in curve and for determination of the time of the lane change manoeuvres, which can be used for traffic accident forensic reconstruction. Many road tests have been carried out on dry road surfaces; this paper shows the difference of dry and wet road conditions as well. The tests show improved constant value which can be used for calculation of minimal time of lateral displacement in conventional formula.

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle Dynamics Analysis – Wet Road Surface

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with vehicles’ Škoda Superb III motion analysis during evasive manoeuvres and driving in the curve road tests with emphasis on usable coefficient of adhesion between tyre and road surface in lateral direction. All the individual road tests had been carried out both with and without using Škoda stability system ESC. Experimentally determined values of coefficient of adhesion and lateral acceleration have been utilized for the calculation of modern vehicle limit speed on wet surface in curve and for determination of the time of the lane change manoeuvres, which can be used for traffic accident forensic reconstruction. Many road tests have been carried out on dry road surfaces; this paper shows the difference of dry and wet road conditions as well. The tests show improved constant value which can be used for calculation of minimal time of lateral displacement in conventional formula.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Fourth International Conference on Traffic and Transport Engineering

  • ISBN

    978-86-916153-4-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    387-392

  • Název nakladatele

    City Net Scientific Research Center Ltd. Belgrade

  • Místo vydání

    Belgrade

  • Místo konání akce

    Belgrade

  • Datum konání akce

    27. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000542956800051