Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact of Usable Coefficient of Adhesion between Tyre and Road Surface by Modern Vehicle on its Dynamics while Driving and Braking in the Curve

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F16%3APU117635" target="_blank" >RIV/00216305:26610/16:PU117635 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/toc/tran20/current" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/toc/tran20/current</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/16484142.2016.1190403" target="_blank" >10.3846/16484142.2016.1190403</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Impact of Usable Coefficient of Adhesion between Tyre and Road Surface by Modern Vehicle on its Dynamics while Driving and Braking in the Curve

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article deals in detail with the analysis of driving and braking of the Volvo V40 Cross Country vehicle in the curve with radius 30, 40 and 50 meters laying emphasis on usable coefficient of adhesion values between tyre and road surface in the longitudinal and lateral direction. Individual dynamical driving and braking experiments in the curve were carried out using both modes of the Volvo stability system DSTC. We found out the range of values of coefficient of adhesion in the longitudinal and lateral direction depending on the vehicle speed and curve radius of the road. Experimentally determined values are utilised efficiently for the calculation of limit speed of a modern vehicle in the curve or, for instance, at the forensic reconstruction of a road accident.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of Usable Coefficient of Adhesion between Tyre and Road Surface by Modern Vehicle on its Dynamics while Driving and Braking in the Curve

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals in detail with the analysis of driving and braking of the Volvo V40 Cross Country vehicle in the curve with radius 30, 40 and 50 meters laying emphasis on usable coefficient of adhesion values between tyre and road surface in the longitudinal and lateral direction. Individual dynamical driving and braking experiments in the curve were carried out using both modes of the Volvo stability system DSTC. We found out the range of values of coefficient of adhesion in the longitudinal and lateral direction depending on the vehicle speed and curve radius of the road. Experimentally determined values are utilised efficiently for the calculation of limit speed of a modern vehicle in the curve or, for instance, at the forensic reconstruction of a road accident.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20302 - Applied mechanics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    TRANSPORT

  • ISSN

    1648-4142

  • e-ISSN

    1648-3480

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    142-146

  • Kód UT WoS článku

    000378916500003

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84976466544