Cargo securing – comparison of the selected trucks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F20%3APU138393" target="_blank" >RIV/00216305:26610/20:PU138393 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/60162694:G42__/20:00556336
Výsledek na webu
<a href="https://www.exeley.com/transport_problems/doi/10.21307/tp-2020-065" target="_blank" >https://www.exeley.com/transport_problems/doi/10.21307/tp-2020-065</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.21307/tp-2020-065" target="_blank" >10.21307/tp-2020-065</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cargo securing – comparison of the selected trucks
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a comparison of shocks (values of acceleration coefficients and inertial forces) of two types of vehicles (T-810 and T-815 MK IV) during transport experiments on a motorway. The measurement was performed using an OM-CP-ULTRASHOCK-5 three-axial accelerometer with a datalogger and calibration certificate. The goal of the paper is to accept or reject a hypothesis of the existence of a statistically significant difference between the values of the acceleration coefficients generated by the two vehicles. The statistical analysis of the measured data was done with use of two parameters. The results of the analysis show statistically significant differences between the examined vehicles. Based on the performed statistical analysis, the effect on cargo securing is demonstrated.
Název v anglickém jazyce
Cargo securing – comparison of the selected trucks
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a comparison of shocks (values of acceleration coefficients and inertial forces) of two types of vehicles (T-810 and T-815 MK IV) during transport experiments on a motorway. The measurement was performed using an OM-CP-ULTRASHOCK-5 three-axial accelerometer with a datalogger and calibration certificate. The goal of the paper is to accept or reject a hypothesis of the existence of a statistically significant difference between the values of the acceleration coefficients generated by the two vehicles. The statistical analysis of the measured data was done with use of two parameters. The results of the analysis show statistically significant differences between the examined vehicles. Based on the performed statistical analysis, the effect on cargo securing is demonstrated.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transport Problems
ISSN
1896-0596
e-ISSN
2300-861X
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
265-274
Kód UT WoS článku
000600050100009
EID výsledku v databázi Scopus
—