Řízení bezpečnosti vybraných kritických prvků dopravní infrastruktury
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F21%3APU138513" target="_blank" >RIV/00216305:26610/21:PU138513 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68407700:21220/20:00348426 RIV/68407700:21260/20:00348426 RIV/68407700:21220/21:00355690
Výsledek na webu
<a href="http://www.sinz.cz/cz/archiv_clanku.php?akce=zobraz&numero=120" target="_blank" >http://www.sinz.cz/cz/archiv_clanku.php?akce=zobraz&numero=120</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.13164/SI.2020.4.28" target="_blank" >10.13164/SI.2020.4.28</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řízení bezpečnosti vybraných kritických prvků dopravní infrastruktury
Popis výsledku v původním jazyce
Dopravní infrastruktura je nezbytnou součástí kritické infrastruktury České republiky. Je nezbytné zajistit určitou úroveň její bezpečnosti, aby byly zajištěny vysoce kvalitní dopravní služby. Pro vytvoření a zavedení je proto nutné provést opatření pro zvýšení a udržení její bezpečnosti. Současné znalosti ukazují, že bezpečnost dopravní infrastruktury může být dosažena a udržována na požadované úrovni pouze dobrou prací s riziky po celou dobu její existence. Mezi kritické prvky dopravní infrastruktury patří pevné stavby, jako jsou tunely, mosty, železniční stanice a letiště, avšak je třeba chránit i kritické části systémů řízení dopravy. Bezpečnost kritických prvků dopravní infrastruktury je ohrožena řadou jevů různé povahy, které mohou vzájemně interagovat. Ochrana kritické dopravní infrastruktury proto musí být prováděna na základě promyšleného přístupu proti všem relevantním hrozbám, které určuje přístup All-HazardApproach, rozpracovaný pro Evropu v projektu FOCUS. Článek se zaměřuje na systém řízení bezpečnosti, který cíleně provádí opatření k zachování a zvýšení bezpečnosti (např. správný typ údržby, opravy, režimních opatření atd.), který má účinné nástroje pro řízení potenciálních rizik při jejich výskytu.
Název v anglickém jazyce
Safety Management of Selected Critical Elements of Transport Infrastructure
Popis výsledku anglicky
Transport infrastructure forms an essential part of the critical infrastructure of the Czech Republic. It is necessary to ensure a certain level of safety of transport infrastructure, in order to ensure high-quality transport services. A measurement to increase and sustain safety of transport infrastructure is, therefore, necessary to establish and implement. Current knowledge shows that the safety of transport infrastructure can be accomplish and maintained at the demanded level, only by good work of risk throughout its existence. Critical elements of transport infrastructure include fixed structures such as tunnels, bridges, railway stations and airports, however critical parts of transport control systems need to be protected as well. The safety of critical elements of transport infrastructure is jeopardized by a number of phenomena of different nature that can interact with each other. Critical transport infrastructure protection must, therefore, be carried out within a coherent approach against all relevant threats, All-HazardApproach developed in Europe by the project FOCUS. The foundation of the article is a safety management system that purposefully implements measures to maintain and increase safety (e.g. the right type of maintenance, repairs, regime measures, etc.), which has effective tools to manage the potential risks in their occurrence.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK01000095" target="_blank" >CK01000095: Plán řízení rizik pro vybrané kritické objekty dopravní infrastruktury</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Soudní inženýrství
ISSN
1211-443X
e-ISSN
—
Svazek periodika
neuveden
Číslo periodika v rámci svazku
4/2020
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
28-33
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—