Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení bezpečnosti vybraných kritických prvků dopravní infrastruktury

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F21%3A00355690" target="_blank" >RIV/68407700:21220/21:00355690 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21220/20:00348426 RIV/68407700:21260/20:00348426 RIV/00216305:26610/21:PU138513

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.13164/SI.2021.1.17" target="_blank" >https://doi.org/10.13164/SI.2021.1.17</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.13164/SI.2021.1.17." target="_blank" >10.13164/SI.2021.1.17.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řízení bezpečnosti vybraných kritických prvků dopravní infrastruktury

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dopravní infrastruktura je nezbytnou součástí kritické infrastruktury České republiky. Je nezbytné zajistit určitou úroveň její bezpečnosti, aby byly zajištěny vysoce kvalitní dopravní služby. Pro vytvoření a zavedení je proto nutné provést opatření pro zvýšení a udržení její bezpečnosti. Současné znalosti ukazují, že bezpečnost dopravní infrastruktury může být dosažena a udržována na požadované úrovni pouze dobrou prací s riziky po celou dobu její existence. Mezi kritické prvky dopravní infrastruktury patří pevné stavby, jako jsou tunely, mosty, železniční stanice a letiště, avšak je třeba chránit i kritické části systémů řízení dopravy. Bezpečnost kritických prvků dopravní infrastruktury je ohrožena řadou jevů různé povahy, které mohou vzájemně interagovat. Ochrana kritické dopravní infrastruktury proto musí být prováděna na základě promyšleného přístupu proti všem relevantním hrozbám, které určuje přístup All-Hazard-Approach, rozpracovaný pro Evropu v projektu FOCUS. Článek se zaměřuje na systém řízení bezpečnosti, který cíleně provádí opatření k zachování a zvýšení bezpečnosti (např. správný typ údržby, opravy, režimních opatření atd.), který má účinné nástroje pro řízení potenciálních rizik při jejich výskytu.

  • Název v anglickém jazyce

    Safety management of selected critical elements of transport infrastructure

  • Popis výsledku anglicky

    Transport infrastructure forms an essential part of the critical infrastructure of the Czech Republic. It is necessary to ensure a certain level of safety of transport infrastructure, in order to ensure high-quality transport services. A measurement to increase and sustain safety of transport infrastructure is, therefore, necessary to establish and implement. Current knowledge shows that the safety of transport infrastructure can be accomplish and maintained at the demanded level, only by good work of risk throughout its existence. Critical elements of transport infrastructure include fixed structures such as tunnels, bridges, railway stations and airports, however critical parts of transport control systems need to be protected as well. The safety of critical elements of transport infrastructure is jeopardized by a number of phenomena of different nature that can interact with each other. Critical transport infrastructure protection must, therefore, be carried out within a coherent approach against all relevant threats, All-Hazard-Approach FEMA developed in Europe by the project FOCUS. The foundation of the article is a safety management system that purposefully implements measures to maintain and increase safety (e.g. the right type of maintenance, repairs, regime measures, etc.), which has effective tools to manage the potential risks in their occurrence.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    21100 - Other engineering and technologies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Soudní inženýrství

  • ISSN

    1211-443X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    17-21

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus