Let It Crash! Energy Equivalent Speed Determination
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F21%3APU140753" target="_blank" >RIV/00216305:26610/21:PU140753 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/44994575:_____/21:N0000140
Výsledek na webu
<a href="https://www.vehits.org" target="_blank" >https://www.vehits.org</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5220/0010449005210528" target="_blank" >10.5220/0010449005210528</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Let It Crash! Energy Equivalent Speed Determination
Popis výsledku v původním jazyce
Crash analysis including calculation of the impact speed and related determination of deformation energy is one of the main assumptions for the clarification of mostly negligent crimes. In this article were introduced results of two crash tests representing the comparison of the stiffness and technological obsolescence and their influence on the resulted vehicle deformation. Different extent of vehicle deformation was used to demonstrate the limits of selected methods for Energy Equivalent Speed determination as a value which expresses the kinetic energy dissipated by the vehicle during the contact phase.
Název v anglickém jazyce
Let It Crash! Energy Equivalent Speed Determination
Popis výsledku anglicky
Crash analysis including calculation of the impact speed and related determination of deformation energy is one of the main assumptions for the clarification of mostly negligent crimes. In this article were introduced results of two crash tests representing the comparison of the stiffness and technological obsolescence and their influence on the resulted vehicle deformation. Different extent of vehicle deformation was used to demonstrate the limits of selected methods for Energy Equivalent Speed determination as a value which expresses the kinetic energy dissipated by the vehicle during the contact phase.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
VEHITS 2021, 7th International Conference on Vehicle Technology and Intelligent Transport Systems
ISBN
978-989-758-513-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
538-545
Název nakladatele
SciTePress
Místo vydání
Portugalsko
Místo konání akce
online
Datum konání akce
28. 4. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—