Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza příčného přemístění vozidel typu SUV na mokrém povrchu vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F21%3APU142496" target="_blank" >RIV/00216305:26610/21:PU142496 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sinz.cz/cz/archiv_clanku.php?akce=zobraz&numero=128" target="_blank" >http://www.sinz.cz/cz/archiv_clanku.php?akce=zobraz&numero=128</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza příčného přemístění vozidel typu SUV na mokrém povrchu vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jízdní limity moderních vozidel jsou stále posouvány vlivem pokroků v konstrukci vozidel, pneumatik a systémům jízdní stability. V rámci analýzy silničních nehod je však nutná znalost jakých konkrétních limitů jsou vozidla schopna dosáhnout a to i za podmínek snížené adheze v podobě mokrého povrchu vozovky. V posledních letech jsou na trhu stále populárnější vozidla typu SUV, na jejichž jízdní limity na mokrém povrchu vozovky je tento článek zaměřen. V závěru článku je rovněž znázorněno porovnání jízdních limitů v podobě maximálně dosažené hodnoty příčného zrychlení v rámci vyhýbacího manévru s dalšími typy osobních vozidel.

  • Název v anglickém jazyce

    Lane Change Manoeuvre Analysis of SUVs on Wet Road Surface

  • Popis výsledku anglicky

    The stability limits of modern vehicles are constantly shifted due to advances in vehicle design, tires and driving stability systems. However, the analysis of road accidents requires to know what specific limits the vehicles can achieve, even under conditions of reduced adhesion in the form of wet road surfaces. In recent years, SUVs have become increasingly popular on the market, which driving stability limits on wet road surface are explored in this paper. The paper also concludes with a comparison of driving limits (maximal achieved value of lateral acceleration) during the avoidance manoeuvre with other types of passenger vehicles.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Soudní inženýrství

  • ISSN

    1211-443X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    2-6

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus