Analýza příčného přemístění vozidel typu SUV na mokrém povrchu vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F21%3APU142496" target="_blank" >RIV/00216305:26610/21:PU142496 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.sinz.cz/cz/archiv_clanku.php?akce=zobraz&numero=128" target="_blank" >http://www.sinz.cz/cz/archiv_clanku.php?akce=zobraz&numero=128</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza příčného přemístění vozidel typu SUV na mokrém povrchu vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
Jízdní limity moderních vozidel jsou stále posouvány vlivem pokroků v konstrukci vozidel, pneumatik a systémům jízdní stability. V rámci analýzy silničních nehod je však nutná znalost jakých konkrétních limitů jsou vozidla schopna dosáhnout a to i za podmínek snížené adheze v podobě mokrého povrchu vozovky. V posledních letech jsou na trhu stále populárnější vozidla typu SUV, na jejichž jízdní limity na mokrém povrchu vozovky je tento článek zaměřen. V závěru článku je rovněž znázorněno porovnání jízdních limitů v podobě maximálně dosažené hodnoty příčného zrychlení v rámci vyhýbacího manévru s dalšími typy osobních vozidel.
Název v anglickém jazyce
Lane Change Manoeuvre Analysis of SUVs on Wet Road Surface
Popis výsledku anglicky
The stability limits of modern vehicles are constantly shifted due to advances in vehicle design, tires and driving stability systems. However, the analysis of road accidents requires to know what specific limits the vehicles can achieve, even under conditions of reduced adhesion in the form of wet road surfaces. In recent years, SUVs have become increasingly popular on the market, which driving stability limits on wet road surface are explored in this paper. The paper also concludes with a comparison of driving limits (maximal achieved value of lateral acceleration) during the avoidance manoeuvre with other types of passenger vehicles.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Soudní inženýrství
ISSN
1211-443X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2021
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
2-6
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—