Nastavení parametrů ESP v simulačním programu pro vozidlo Škoda Superb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F19%3APU132899" target="_blank" >RIV/00216305:26610/19:PU132899 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nastavení parametrů ESP v simulačním programu pro vozidlo Škoda Superb
Popis výsledku v původním jazyce
Komplexní analýza dopravních nehod v dnešní době obvykle zahrnuje simulaci průběhu nehodového děje. Pro dosažení přijatelných výsledků je nicméně podstatné chápat limitace simulačních programů a znát rozsah klíčových vstupních parametrů. Tento článek se zabývý simulací pohybu vozidla Škoda Superb III při jízdě v oblouku na mokrém povrchu vozovky, přičemž byla jízdní stabilita vozidla ovlivněna zásahy stabilizačnho systému (ESC - Electronic Stability Control). Pro simulaci pohybu vozidla byl zvolen simulační program Virtual Crash 4.0, který má dvě proměnné u nastavení stabilizačního systému. První proměnná se nazývá "Rozlišení ESP", která určuje moment, kdy bude stabilizační systém aktivován a druhá se nazývá "Účinnost ESP", což určuje brzdnou intenzitu vozidla. Po četném počtu simulací byly nalezeny optimální hodnoty Rozlišení a Účinnosti ESP. Bylo zjištěno, že nalezené hodnoty spadají do rozsahu dříve nalezených hodnot, zjištěných u jiného vozidla při jízdě na suchém povrchu vozovky a jsou tedy použitelné rovněž pro simulaci jízdy na mokrém povrchu vozovky.
Název v anglickém jazyce
ESP parameters setting of vehicle Škoda Superb in computer simulation
Popis výsledku anglicky
Complex analysis of traffic accident nowadays usualy involves computer simulation of the accident course. To achieve acceptable results is it however necessary to understand the limitations of the simulation software and know the range of key imput parameters. This paper deals with simulation of Škoda Superb III vehicle movement in the curve on wet road surface while its driving stability is influenced by stability systems (ESC – electronic stability control) intervention. For vehicle movement simulation Virtual Crash 4.0 software was used, which has two variables in stability system setting. First variable is called “Yaw threshold”, which determines when the stability system is activated and the second one is called “Efficiency”, which determines braking intensity of the vehicle. After numerous simulations optimal values of Yaw threshold and Efficiency were identified. It was concluded the identified values are within range of previous research, which was conducted with different vehicle on dry road surface and is therefore applicabe for wet road surface as well.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2019
ISBN
978-80-214-5730-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
43-49
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
11. 4. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—