Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nastavení parametrů ESP v simulačním programu pro vozidlo Škoda Superb

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F19%3APU132899" target="_blank" >RIV/00216305:26610/19:PU132899 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf" target="_blank" >http://www.jufos.cz/wp-content/uploads/2015/11/Sborn%C3%ADk-JUFOS-2019_final.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nastavení parametrů ESP v simulačním programu pro vozidlo Škoda Superb

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Komplexní analýza dopravních nehod v dnešní době obvykle zahrnuje simulaci průběhu nehodového děje. Pro dosažení přijatelných výsledků je nicméně podstatné chápat limitace simulačních programů a znát rozsah klíčových vstupních parametrů. Tento článek se zabývý simulací pohybu vozidla Škoda Superb III při jízdě v oblouku na mokrém povrchu vozovky, přičemž byla jízdní stabilita vozidla ovlivněna zásahy stabilizačnho systému (ESC - Electronic Stability Control). Pro simulaci pohybu vozidla byl zvolen simulační program Virtual Crash 4.0, který má dvě proměnné u nastavení stabilizačního systému. První proměnná se nazývá "Rozlišení ESP", která určuje moment, kdy bude stabilizační systém aktivován a druhá se nazývá "Účinnost ESP", což určuje brzdnou intenzitu vozidla. Po četném počtu simulací byly nalezeny optimální hodnoty Rozlišení a Účinnosti ESP. Bylo zjištěno, že nalezené hodnoty spadají do rozsahu dříve nalezených hodnot, zjištěných u jiného vozidla při jízdě na suchém povrchu vozovky a jsou tedy použitelné rovněž pro simulaci jízdy na mokrém povrchu vozovky.

  • Název v anglickém jazyce

    ESP parameters setting of vehicle Škoda Superb in computer simulation

  • Popis výsledku anglicky

    Complex analysis of traffic accident nowadays usualy involves computer simulation of the accident course. To achieve acceptable results is it however necessary to understand the limitations of the simulation software and know the range of key imput parameters. This paper deals with simulation of Škoda Superb III vehicle movement in the curve on wet road surface while its driving stability is influenced by stability systems (ESC – electronic stability control) intervention. For vehicle movement simulation Virtual Crash 4.0 software was used, which has two variables in stability system setting. First variable is called “Yaw threshold”, which determines when the stability system is activated and the second one is called “Efficiency”, which determines braking intensity of the vehicle. After numerous simulations optimal values of Yaw threshold and Efficiency were identified. It was concluded the identified values are within range of previous research, which was conducted with different vehicle on dry road surface and is therefore applicabe for wet road surface as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků konference Junior Forensic Science Brno 2019

  • ISBN

    978-80-214-5730-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    43-49

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    11. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku