Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza vyhýbacích manévrů moderních vozidel

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F22%3APU143383" target="_blank" >RIV/00216305:26610/22:PU143383 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://exfos.cz/wp-content/uploads/2022/02/ExFoS-2022-Sbornik-prispevku.pdf" target="_blank" >http://exfos.cz/wp-content/uploads/2022/02/ExFoS-2022-Sbornik-prispevku.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza vyhýbacích manévrů moderních vozidel

  • Popis výsledku v původním jazyce

    S problematikou vyhýbacích manévrů se lze ve znalecké praxi setkat především, při analýze dopravních nehod v případech, ve kterých byl tento manévr součástí přednehodového nebo nehodového děje a v případech, ve kterých se vyhýbací manévr jeví jako validní, technicky přijatelná možnost odvrácení střetu. V rámci této problematiky je nutné zohlednit jízdní limity vozidel a jejich postupný technologický vývoj, zejména v oblastech podvozkových skupin, brzdové soustavy, pneumatik a asistenčních systémů, který má přímý vliv na jízdní stabilitu vozidla při dynamických jízdních manévrech. Tato skutečnost se nejvíce projevuje při jízdě na povrchu se sníženou adhezí, s čímž se lze nejčastěji setkat v podobě mokrého povrchu vozovky. Tento článek se zabývá analýzou vyhýbacích manévrů moderních vozidel, provedených na základě normy ISO 3888-2 – „Vyhýbací manévr“ (a to jak v souladu s normou, tak neparametrickými testy). Výsledné naměřené limitní hodnoty příčného zrychlení byly použity pro úpravu a ověření empirické

  • Název v anglickém jazyce

    Modern Vehicles' Lane Change Manoeuvre Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of lane-change manoeuvres can be encountered in expert practice primarily in the analysis of traffic accidents in cases in which the manoeuvre was part of the pre-crash or crash scenario and in cases in which the evasive manoeuvre appears to be a valid, technically acceptable option for avoiding the crash. In this context, it is necessary to consider the driving limits of vehicles and their progressive technological development (especially in the areas of chassis groups, tyres and assistance systems), which have a direct impact on the driving stability of the vehicle during vigorous manoeuvres. This is most pronounced when driving on surfaces with reduced adhesion, which is most often encountered in the form of wet road surfaces. This paper deals with the analysis of the avoidance manoeuvres of modern vehicles, carried out on the basis of ISO 3888-2 - "Avoidance Manoeuvre" (both in accordance with the standard and non-parametric tests). The resulting measured limiting values of lateral accel

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20301 - Mechanical engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů