Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Real-Time Implementation of H-infinity LPV Controller for PMSM Drive

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F13%3APU105434" target="_blank" >RIV/00216305:26620/13:PU105434 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Real-Time Implementation of H-infinity LPV Controller for PMSM Drive

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A robust linear parameter variant current controller operating in wide range of rotor speeds is designed for permanent magnet synchronous motor. Wide speed range is achieved without increasing the conservatism often caused by rotor speed uncertainty. Rotor speed is used as a scheduling variable and the controller adjusts itself to any change of this varying parameter. Current controller is designed using H-infinity synthesis modified for linear parameter variant systems. Later the linear parameter variant current controller is discretized using Eulers method for linear parameter variant systems and implemented on dSPACE DS1103 real-time simulation platform.R esulting linear parameter variant current controller governs the stator currents as specified by performance weight and in conjunction with PI speed controller it performs flawlessly in entire operating range of rotor speeds.

  • Název v anglickém jazyce

    Real-Time Implementation of H-infinity LPV Controller for PMSM Drive

  • Popis výsledku anglicky

    A robust linear parameter variant current controller operating in wide range of rotor speeds is designed for permanent magnet synchronous motor. Wide speed range is achieved without increasing the conservatism often caused by rotor speed uncertainty. Rotor speed is used as a scheduling variable and the controller adjusts itself to any change of this varying parameter. Current controller is designed using H-infinity synthesis modified for linear parameter variant systems. Later the linear parameter variant current controller is discretized using Eulers method for linear parameter variant systems and implemented on dSPACE DS1103 real-time simulation platform.R esulting linear parameter variant current controller governs the stator currents as specified by performance weight and in conjunction with PI speed controller it performs flawlessly in entire operating range of rotor speeds.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IECON 2013 - 39th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society

  • ISBN

    978-1-4799-0223-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3069-3074

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Vídeň

  • Datum konání akce

    10. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku