Real-Time Implementation of H-infinity LPV Controller for PMSM Drive
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F13%3APU105434" target="_blank" >RIV/00216305:26620/13:PU105434 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Real-Time Implementation of H-infinity LPV Controller for PMSM Drive
Popis výsledku v původním jazyce
A robust linear parameter variant current controller operating in wide range of rotor speeds is designed for permanent magnet synchronous motor. Wide speed range is achieved without increasing the conservatism often caused by rotor speed uncertainty. Rotor speed is used as a scheduling variable and the controller adjusts itself to any change of this varying parameter. Current controller is designed using H-infinity synthesis modified for linear parameter variant systems. Later the linear parameter variant current controller is discretized using Eulers method for linear parameter variant systems and implemented on dSPACE DS1103 real-time simulation platform.R esulting linear parameter variant current controller governs the stator currents as specified by performance weight and in conjunction with PI speed controller it performs flawlessly in entire operating range of rotor speeds.
Název v anglickém jazyce
Real-Time Implementation of H-infinity LPV Controller for PMSM Drive
Popis výsledku anglicky
A robust linear parameter variant current controller operating in wide range of rotor speeds is designed for permanent magnet synchronous motor. Wide speed range is achieved without increasing the conservatism often caused by rotor speed uncertainty. Rotor speed is used as a scheduling variable and the controller adjusts itself to any change of this varying parameter. Current controller is designed using H-infinity synthesis modified for linear parameter variant systems. Later the linear parameter variant current controller is discretized using Eulers method for linear parameter variant systems and implemented on dSPACE DS1103 real-time simulation platform.R esulting linear parameter variant current controller governs the stator currents as specified by performance weight and in conjunction with PI speed controller it performs flawlessly in entire operating range of rotor speeds.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IECON 2013 - 39th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-4799-0223-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
3069-3074
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Vídeň
Datum konání akce
10. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—