Hybrid Model Predictive Control for Fully Electric Vehicle Thermal Management System Optimal Mode Selection
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F20%3APU137292" target="_blank" >RIV/00216305:26620/20:PU137292 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9254286" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9254286</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON43393.2020.9254286" target="_blank" >10.1109/IECON43393.2020.9254286</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Hybrid Model Predictive Control for Fully Electric Vehicle Thermal Management System Optimal Mode Selection
Popis výsledku v původním jazyce
Vehicle thermal management systems of Fully Electric Vehicles bring increased demands on control algorithms to operate the vehicle efficiently. Especially, if there are multiple heat sources and sinks (cabin, batteries, electric drive, thermal energy storage, etc.), it is necessary to select the system operating mode (configuration of actuators), under which the system will operate efficiently with respecting defined constraints and references tracking. This paper brings a novel approach to the decision-making algorithm, which is based on the Hybrid Model Predictive Control and optimally solves the problem with regards to the defined objective function.
Název v anglickém jazyce
Hybrid Model Predictive Control for Fully Electric Vehicle Thermal Management System Optimal Mode Selection
Popis výsledku anglicky
Vehicle thermal management systems of Fully Electric Vehicles bring increased demands on control algorithms to operate the vehicle efficiently. Especially, if there are multiple heat sources and sinks (cabin, batteries, electric drive, thermal energy storage, etc.), it is necessary to select the system operating mode (configuration of actuators), under which the system will operate efficiently with respecting defined constraints and references tracking. This paper brings a novel approach to the decision-making algorithm, which is based on the Hybrid Model Predictive Control and optimally solves the problem with regards to the defined objective function.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LQ1601" target="_blank" >LQ1601: CEITEC 2020</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the IECON 2020 - The 46th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society
ISBN
978-1-7281-5414-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
2036-2043
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Singapore
Datum konání akce
18. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000637323702008