Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hybrid Model Predictive Control for Fully Electric Vehicle Thermal Management System Optimal Mode Selection

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F20%3APU137292" target="_blank" >RIV/00216305:26620/20:PU137292 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/9254286" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/9254286</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IECON43393.2020.9254286" target="_blank" >10.1109/IECON43393.2020.9254286</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hybrid Model Predictive Control for Fully Electric Vehicle Thermal Management System Optimal Mode Selection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vehicle thermal management systems of Fully Electric Vehicles bring increased demands on control algorithms to operate the vehicle efficiently. Especially, if there are multiple heat sources and sinks (cabin, batteries, electric drive, thermal energy storage, etc.), it is necessary to select the system operating mode (configuration of actuators), under which the system will operate efficiently with respecting defined constraints and references tracking. This paper brings a novel approach to the decision-making algorithm, which is based on the Hybrid Model Predictive Control and optimally solves the problem with regards to the defined objective function.

  • Název v anglickém jazyce

    Hybrid Model Predictive Control for Fully Electric Vehicle Thermal Management System Optimal Mode Selection

  • Popis výsledku anglicky

    Vehicle thermal management systems of Fully Electric Vehicles bring increased demands on control algorithms to operate the vehicle efficiently. Especially, if there are multiple heat sources and sinks (cabin, batteries, electric drive, thermal energy storage, etc.), it is necessary to select the system operating mode (configuration of actuators), under which the system will operate efficiently with respecting defined constraints and references tracking. This paper brings a novel approach to the decision-making algorithm, which is based on the Hybrid Model Predictive Control and optimally solves the problem with regards to the defined objective function.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LQ1601" target="_blank" >LQ1601: CEITEC 2020</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the IECON 2020 - The 46th Annual Conference of the IEEE Industrial Electronics Society

  • ISBN

    978-1-7281-5414-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    2036-2043

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Singapore

  • Datum konání akce

    18. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000637323702008