Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Robust perception systems for automated, connected, and electrified vehicles: advances from EU project ArchitectECA2030

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26620%2F23%3APU150131" target="_blank" >RIV/00216305:26620/23:PU150131 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146523007093" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2352146523007093</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.trpro.2023.11.412" target="_blank" >10.1016/j.trpro.2023.11.412</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Robust perception systems for automated, connected, and electrified vehicles: advances from EU project ArchitectECA2030

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The perception supply chain (SC1) of the ArchitectECA2030 project investigates failure modes, fault detection, and residual risk in perception systems of electrified, connected, and automated (ECA) vehicles. This accounts for the needs of a reliable understanding of the surrounding environment. The three demonstrators of SC1, described in this paper, address steps of a typical ECA usage cycle: charge - drive - restart charging. The foreign object detection (FOD) demonstrator improves safety within a wireless charging system. The robust physical sensors demonstrator creates a more robust perception by detecting failures within fused and single sensor data. The position enhancement demonstrator improves vehicle localization in areas with reduced GNSS signal coverage. All demonstrators are linked to the challenges that occur during the ECA vehicle usage cycle

  • Název v anglickém jazyce

    Robust perception systems for automated, connected, and electrified vehicles: advances from EU project ArchitectECA2030

  • Popis výsledku anglicky

    The perception supply chain (SC1) of the ArchitectECA2030 project investigates failure modes, fault detection, and residual risk in perception systems of electrified, connected, and automated (ECA) vehicles. This accounts for the needs of a reliable understanding of the surrounding environment. The three demonstrators of SC1, described in this paper, address steps of a typical ECA usage cycle: charge - drive - restart charging. The foreign object detection (FOD) demonstrator improves safety within a wireless charging system. The robust physical sensors demonstrator creates a more robust perception by detecting failures within fused and single sensor data. The position enhancement demonstrator improves vehicle localization in areas with reduced GNSS signal coverage. All demonstrators are linked to the challenges that occur during the ECA vehicle usage cycle

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/8A20002" target="_blank" >8A20002: Trustable architectures with acceptable residual risk for the electric, connected and automated cars</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transportation Research Procedia

  • ISSN

    2352-1465

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    72

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    335-342

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85182937797