Principy Boloňského procesu a dioporučení expertů OECD v kvalitě terciárního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F08%3A%230000109" target="_blank" >RIV/00237752:_____/08:#0000109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Principy Boloňského procesu a dioporučení expertů OECD v kvalitě terciárního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na analýzu principů Boloňského procesu, které se týkají zajišťování kvality, užívaných mechanismů a harmonizačních postupů, které jsou v rámci tohoto procesu navrhovány, diskutovány v široké akademické komunitě a přijímány ministry odpovědnými za vysoké školství jako závažná doporučení pro účastnické země. Zajišťováním kvality jako významnou prioritou pro rozvoj systémů terciárního vzdělávání se zabýval i mnohonárodní projekt OECD ?Thematic Review of Tertiary Education?. Experti OECD poskytli konkrétní doporučení k zajišťování kvality všem vládám zemí účastnících se projektu.
Název v anglickém jazyce
Bologna Process´ principles and recommendations of OECD experts regarding quality of tertiary education
Popis výsledku anglicky
The study aim was to analyse the Bologna process principles regarding the quality assurance mechanisms used in countries involved into the process. In connection to that the broadly discussed views of the academic community were investigated in comparison with the views and decisions made by the ministers responsible for higher education. The quality assurance was also the topic of the important multinational OECD project ?Thematic Review of Tertiary Education?. The OECD experts formulated the concreterecommendations for all governments of participating countries. In the project framework the comparative study containing the large number of general recommendations was elaborated.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Hodnocení kvality vysokých škol
ISBN
978-80-7044-981-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
—
Název nakladatele
ÚJEP
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
1. 1. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—