Trendy v digitálním vzdělávání na vysokých školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000012" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000012 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.csvs.cz/blog/2019/04/trendy-v-digitalnim-vzdelavani/" target="_blank" >https://www.csvs.cz/blog/2019/04/trendy-v-digitalnim-vzdelavani/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trendy v digitálním vzdělávání na vysokých školách
Popis výsledku v původním jazyce
Oddělení Celoživotní a distanční vzdělávání Západočeské univerzity v Plzni ve spolupráci s Centrem pro studium vysokého školství a Českou asociací distančního univerzitního vzdělávání uspořádalo v úterý 5. března seminář “Trendy v digitálním vzdělávání na vysokých školách“. Na akci se sešla řada odborníků z českých vysokých škol, Ministerstva školství České republiky i zájemci o trendy v digitálním vzdělávání. Ke slovu se postupně dostali vedoucí Národního Centra distančního vzdělávání a místopředseda České asociace digitálního univerzitního vzdělávání Jan Beseda, který hovořil o světových trendech v digitálním vzdělávání. Jedná se o nástup umělé inteligence, rozšiřování konceptu obrácené třídy a přeměny vzdělávacích prostor, které se stávají také více flexibilními. Learning designer Braňo Frk představil směry, nad kterými uvažují špičkové americké univerzity a vzdělávací organizace. Jedná se například o univerzitním vzdělávání, které nemá pevnou cestu ohraničenou časem, o kterém uvažuje Standford. Student propojuje školní výuku s praxí a vrací se k tématu, která ho zajímají. Primárním se stává rozvoj dovedností a znalosti se rozvíjí sekundárně průběžně s rozvojem dovedností. Cílem není ukončit vzdělávací modul, ale misi, kterou si nastavuje student ve spolupráci s univerzitou. Vedoucí Centra inovací ve vzdělávání a prorektorka Univerzita Palackého v Olomouci Hana Marešová představila zkušenosti s využíváním 3D virtuálních světů ve výuce. Ukazuje se, že studenti se cítí v LMS osamoceni, chybí jím okamžitá zpětná vazba. Virtuální přehled se ukazuje jako přehlednější prostředí než klasické LMS. Vystavit ukázkový kampus je časově i finančně náročné, ale dá se pak využívat k propagaci univerzity při dnech otevřených dveří. Při výzkumu, který se konal na Palackého univerzitě, se ukázalo, že 3D virtuální prostředí podporuje principy konstruktivismu a konektivismu a komunitní učení. Je ale náročné na technickou a organizační přípravu včetně proškolení učitelů. Popularizátorka digitálních odznaků, autorka a lektorka on-line kurzů Linda Pospíšilová z Univerzity Pardubice přestavila využití e-portfolia jako nástroje rozvoje samostatnosti studentů. Předsedkyně České asociace distančního univerzitního vzdělávání Lucie Rohlíková představila tvorbu Digiální strategie Západočeské univerzity. Zmínila poznatek z NMC Horizon Report 2017, kde se uvádí, že celoživotní vzdělávání je krev nutná k životu vysokých škol. Zmínila i nutnost začlenit blended learning do prezenčního studia. V USA má začlený blended learning již většina univerzit.
Název v anglickém jazyce
Trends in digital education at higher education institutions
Popis výsledku anglicky
The Department of Lifelong and Distance Education of the University of West Bohemia in Pilsen, in cooperation with the Center for Higher Education Studies and the Czech Association of Distance University Education, organized a seminar entitled "Trends in Digital Education at Universities" on Tuesday, March 5. The event brought together a number of experts from Czech universities, the Ministry of Education of the Czech Republic and those interested in trends in digital education. Jan Beseda, head of the National Center for Distance Education and vice-president of the Czech Association of Digital University Education, gradually spoke, speaking about world trends in digital education. It is about the advent of artificial intelligence, the expansion of the concept of the inverted class and the transformation of educational spaces, which are also becoming more flexible. Learning designer Braňo Frk presented the directions considered by top American universities and educational organizations. This is, for example, university education, which does not have a fixed path limited by the time that Standford is considering. The student connects school teaching with practice and returns to topics that interest him. Skills development becomes primary and knowledge develops secondarily with skills development. The aim is not to complete the educational module, but the mission that the student sets up in cooperation with the university. Head of the Center for Innovation in Education and Vice-Rector of Palacký University in Olomouc Hana Marešová presented her experience with the use of 3D virtual worlds in teaching. It turns out that students feel alone in the LMS, it lacks immediate feedback. The virtual overview turns out to be a clearer environment than a classic LMS. Exhibiting a demonstration campus is time and money consuming, but can then be used to promote the university during open days. Research conducted at Palacky University showed that the 3D virtual environment supports the principles of constructivism and connectivism and community learning. However, it is demanding for technical and organizational preparation, including teacher training. Linda Pospíšilová from the University of Pardubice, a popularizer of digital badges, author and lecturer of online courses, presented the use of the e-portfolio as a tool for developing students' independence. The chairwoman of the Czech Association of Distance University Education, Lucie Rohlíková, presented the creation of the Digital Strategy of the University of West Bohemia. She mentioned the findings from the NMC Horizon Report 2017, which states that lifelong learning is the blood necessary for the life of universities. She also mentioned the need to incorporate blended learning into full-time study. In the USA, most universities already have integrated blended learning.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Plzeň
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
35
Počet zahraničních účastníků
—
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce