Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

3D Multiuser Virtual Environment in Mother Tongue Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580098" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580098 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    3D Multiuser Virtual Environment in Mother Tongue Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As in a virtual space there are no geographical boarders or time limitations, we consider this environment naturally useful also for teaching at universities or in the lifelong learning courses. We use 3D multiuser virtual environment in mother tongue education of university students. We have provided research aimed to find out the appropriateness of its use in mother tongue teaching as well as to explore the student's opinions on this environment. The 3D virtual classroom in the 3D virtual building of Faculty of Education at Palacky University and several 3D virtual teaching objects in MUVE Second Life were created which were presented to the university students of Czech language and literature field. This contribution presents the particular results regarding the experience of students with 3D virtual teaching and learning, which, in contrast with traditional teaching, has its specifics. It outlines the process of comparison of these two types of teaching, but most importantly, it describes experience and opinions of students who experienced this kind of teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    3D Multiuser Virtual Environment in Mother Tongue Education

  • Popis výsledku anglicky

    As in a virtual space there are no geographical boarders or time limitations, we consider this environment naturally useful also for teaching at universities or in the lifelong learning courses. We use 3D multiuser virtual environment in mother tongue education of university students. We have provided research aimed to find out the appropriateness of its use in mother tongue teaching as well as to explore the student's opinions on this environment. The 3D virtual classroom in the 3D virtual building of Faculty of Education at Palacky University and several 3D virtual teaching objects in MUVE Second Life were created which were presented to the university students of Czech language and literature field. This contribution presents the particular results regarding the experience of students with 3D virtual teaching and learning, which, in contrast with traditional teaching, has its specifics. It outlines the process of comparison of these two types of teaching, but most importantly, it describes experience and opinions of students who experienced this kind of teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Grant journal

  • ISSN

    1805-062X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2016

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    40-43

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus