Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazykové vzdělávání v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580105" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580105 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazykové vzdělávání v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek analyzuje využití a didaktické limity 3D multiuživatelského virtuálního prostředí (MUVE) v jazykovém vzdělávání. Vzhledem k tomu, že virtuální vzdělávací prostředí není omezeno geografickými či časovými limity, považujeme ho za vhodné prostředí, které může být využito pro jazykové vzdělávání na univerzitách nebo v kurzech celoživotního vzdělávání. Za tímto účelem bylo zrealizováno pilotní výzkumné šetření, zkoumající vhodnost využití tohoto prostředí ve výuce oboru mateřský jazyk u vysokoškolských studentů. V prostředí Second Life byla vytvořena 3D virtuální budova Pedagogické fakulty Univerzity Palackého, vybavená virtuálními třídami a 3D virtuálními objekty, která byla následně prezentována vysokoškolským studentů oboru český jazyka a literatura. Jsou prezentovány dílčí výsledky výzkumu a diskutovány možné didaktické limity využití MUVE.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Education in 3D Multiuser Virtual Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The using of 3D multi-user virtual environment (MUVE) in language teaching and its didactic limits are analysed in this paper. As in a virtual educational space there are no geographical boarders or time limitations, we consider this environment naturally suitable also for language learning at universities or in the lifelong learning courses. For this purpose, the aim of our pilot research was to find out the appropriateness of its use in mother tongue teaching of university students. The 3D virtual classroom in the 3D virtual building of Faculty of Education at Palacky University and several 3D virtual teaching objects in MUVE Second Life were created which were presented to the university students of Czech language and literature. The particular research observations and results are described and the possible didactic limits of using MUVE are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Evropské pedagogické fórum 2016 - Reflexe pedagogiky a psychologie

  • ISBN

    978-80-87952-16-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    8-15

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    28. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku