Jazykové vzdělávání v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580105" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580105 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazykové vzdělávání v 3D multiuživatelském virtuálním prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek analyzuje využití a didaktické limity 3D multiuživatelského virtuálního prostředí (MUVE) v jazykovém vzdělávání. Vzhledem k tomu, že virtuální vzdělávací prostředí není omezeno geografickými či časovými limity, považujeme ho za vhodné prostředí, které může být využito pro jazykové vzdělávání na univerzitách nebo v kurzech celoživotního vzdělávání. Za tímto účelem bylo zrealizováno pilotní výzkumné šetření, zkoumající vhodnost využití tohoto prostředí ve výuce oboru mateřský jazyk u vysokoškolských studentů. V prostředí Second Life byla vytvořena 3D virtuální budova Pedagogické fakulty Univerzity Palackého, vybavená virtuálními třídami a 3D virtuálními objekty, která byla následně prezentována vysokoškolským studentů oboru český jazyka a literatura. Jsou prezentovány dílčí výsledky výzkumu a diskutovány možné didaktické limity využití MUVE.
Název v anglickém jazyce
Language Education in 3D Multiuser Virtual Environment
Popis výsledku anglicky
The using of 3D multi-user virtual environment (MUVE) in language teaching and its didactic limits are analysed in this paper. As in a virtual educational space there are no geographical boarders or time limitations, we consider this environment naturally suitable also for language learning at universities or in the lifelong learning courses. For this purpose, the aim of our pilot research was to find out the appropriateness of its use in mother tongue teaching of university students. The 3D virtual classroom in the 3D virtual building of Faculty of Education at Palacky University and several 3D virtual teaching objects in MUVE Second Life were created which were presented to the university students of Czech language and literature. The particular research observations and results are described and the possible didactic limits of using MUVE are discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Evropské pedagogické fórum 2016 - Reflexe pedagogiky a psychologie
ISBN
978-80-87952-16-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
8-15
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
28. 11. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—