Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic Limits of Teaching in Virtual Environments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580237" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic Limits of Teaching in Virtual Environments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The using of 3D multi-user virtual environment (MUVE) in teaching and its didactic limits in lifelong learning is analysed in this paper. As in a virtual space there are no geographical boarders or time limitations, we consider this environment naturally suitable also for language learning at universities or in the lifelong learning courses. The aim of our preliminary research was to find out the appropriateness of its usage in mother tongue teaching of university students. For this purpose, the 3D virtual classroom and several 3D virtual teaching objects in MUVE Second Life were created which were then presented to the adult respondents - university students of Czech language and literature. Mixed research design was used by the direct observation and semi-structured interview focused on examining the behaviour and attitudes of respondents in MUVE as well as a quantitative method of questionnaire survey. The first observations and results are described and the possible didactic limits are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Limits of Teaching in Virtual Environments

  • Popis výsledku anglicky

    The using of 3D multi-user virtual environment (MUVE) in teaching and its didactic limits in lifelong learning is analysed in this paper. As in a virtual space there are no geographical boarders or time limitations, we consider this environment naturally suitable also for language learning at universities or in the lifelong learning courses. The aim of our preliminary research was to find out the appropriateness of its usage in mother tongue teaching of university students. For this purpose, the 3D virtual classroom and several 3D virtual teaching objects in MUVE Second Life were created which were then presented to the adult respondents - university students of Czech language and literature. Mixed research design was used by the direct observation and semi-structured interview focused on examining the behaviour and attitudes of respondents in MUVE as well as a quantitative method of questionnaire survey. The first observations and results are described and the possible didactic limits are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Anthropologist

  • ISSN

    0972-0073

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    IN - Indická republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    231-236

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus