Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Language Education in 3D Multiuser Virtual Environment

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73580099" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73580099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Language Education in 3D Multiuser Virtual Environment

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The using of 3D multi-user virtual environment (MUVE) in language teaching and its didactic use are analysed in this paper. As in a virtual educational space there are no geographical boarders or time limitations, we consider this environment naturally useful also for language learning at universities or in the lifelong learning courses. For this purpose, the aim of our research was to find out the appropriateness of its use in mother tongue teaching of university students as well as to explore the student's opinions on this environment. This contribution presents the particular results regarding the experience of students with 3D virtual teaching and learning, which, in contrast with traditional teaching, has its specifics. It outlines the process of comparison of these two types of teaching, but most importantly, it describes experience and opinions of students. The particular research observations are described and the possible didactic limits of using MUVE are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Education in 3D Multiuser Virtual Environment

  • Popis výsledku anglicky

    The using of 3D multi-user virtual environment (MUVE) in language teaching and its didactic use are analysed in this paper. As in a virtual educational space there are no geographical boarders or time limitations, we consider this environment naturally useful also for language learning at universities or in the lifelong learning courses. For this purpose, the aim of our research was to find out the appropriateness of its use in mother tongue teaching of university students as well as to explore the student's opinions on this environment. This contribution presents the particular results regarding the experience of students with 3D virtual teaching and learning, which, in contrast with traditional teaching, has its specifics. It outlines the process of comparison of these two types of teaching, but most importantly, it describes experience and opinions of students. The particular research observations are described and the possible didactic limits of using MUVE are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Academic Conference on Social Sciences and Humanities

  • ISBN

    978-80-906231-8-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Czech institute of Academic Education

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    30. 12. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku