Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The development of graduates' social competences. The case studies from four European universities in the context of higher education public policy in Poland, Germany, Latvia and the Czech Republic. The outcomes of the Erasmus+ DASCHE project

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F20%3AN0000008" target="_blank" >RIV/00237752:_____/20:N0000008 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00237752:_____/20:N0000019

  • Výsledek na webu

    <a href="https://econjournals.sgh.waw.pl/KSzPP/article/view/2401/2129" target="_blank" >https://econjournals.sgh.waw.pl/KSzPP/article/view/2401/2129</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33119/KSzPP/2020.1.5." target="_blank" >10.33119/KSzPP/2020.1.5.</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The development of graduates' social competences. The case studies from four European universities in the context of higher education public policy in Poland, Germany, Latvia and the Czech Republic. The outcomes of the Erasmus+ DASCHE project

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Bologna Process indicates that preparation for living as active citizens in a demo-cratic society is one of the main purposes of higher education. Moreover, other relevant European strategies postulate that social competences development in HE graduates as well as the European Qualifications Framework should comprise the pillar of ‘compe-tences: autonomy and responsibility’. The United Nations and OECD emphasise the role of education and developing social competences, too.Higher Education Institutions’ (HEIs) educational mission involves the transfer of knowl-edge and skills, as well as shaping the social competences of students. This article aims to show good practices in the development of students’ social competences by different HEIs. Based on the cases the findings were formulated that the development and as-sessment of social competences in HEIs is possible, however, one standardised solution cannot be developed. Diversity is crucial in the presented programmes. Our main rec-ommendation is to create room for debates about social competences in the researched countries and in the whole EHEA.

  • Název v anglickém jazyce

    The development of graduates' social competences. The case studies from four European universities in the context of higher education public policy in Poland, Germany, Latvia and the Czech Republic. The outcomes of the Erasmus+ DASCHE project

  • Popis výsledku anglicky

    The Bologna Process indicates that preparation for living as active citizens in a demo-cratic society is one of the main purposes of higher education. Moreover, other relevant European strategies postulate that social competences development in HE graduates as well as the European Qualifications Framework should comprise the pillar of ‘compe-tences: autonomy and responsibility’. The United Nations and OECD emphasise the role of education and developing social competences, too.Higher Education Institutions’ (HEIs) educational mission involves the transfer of knowl-edge and skills, as well as shaping the social competences of students. This article aims to show good practices in the development of students’ social competences by different HEIs. Based on the cases the findings were formulated that the development and as-sessment of social competences in HEIs is possible, however, one standardised solution cannot be developed. Diversity is crucial in the presented programmes. Our main rec-ommendation is to create room for debates about social competences in the researched countries and in the whole EHEA.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50401 - Sociology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia z Polityki Publicznej

  • ISSN

    2391-6389

  • e-ISSN

    2719-7131

  • Svazek periodika

    25

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    99-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus