Systémy vnitřního zajišťování kvality režimu insitucionální akreditace
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F24%3AN0000007" target="_blank" >RIV/00237752:_____/24:N0000007 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/39814" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/39814</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-3-303" target="_blank" >10.5817/PedOr2023-3-303</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systémy vnitřního zajišťování kvality režimu insitucionální akreditace
Popis výsledku v původním jazyce
Na čtyřech českých veřejných vysokých školách, které získaly v letech 2018–2019 v různém rozsahu institucionální akreditaci, bylo sledováno, jak hodnotí a zajišťují kvalitu uskutečňovaných studijních programů. Byly prostudovány dokumenty týkající se uvedené problematiky, které dané vysoké školy zveřejnily na svých webových stránkách, a bylo provedeno dotazníkové šetření mezi členy rad pro vnitřní hodnocení těchto škol. Na základě těchto informací byly identifikovány prostupy při hodnocení kvality studijních programů a při udělování oprávnění k jejich uskutečňování, různá organizační opatření sloužící k zajišťování kvality těchto programů, zapojení externistů do těchto procesů a organizace studentských hodnocení a využívání jejich výsledků. Bylo zjištěno, že všechny sledované vysoké školy postupují při zajišťování kvality své vzdělávací činnosti velmi zodpovědně, v souladu se svou strategií a posláním, a že svůj systém vnitřního zajišťování kvality přizpůsobují specifickým podmínkám svého vzdělávacího systému.
Název v anglickém jazyce
Internal quality assurance systems of the institutional accreditation scheme
Popis výsledku anglicky
Four Czech public higher education institutions that received institutional accreditation in 2018-2019 were monitored to varying degrees to assess and ensure the quality of their study programmes. Documents related to this issue published by the universities on their websites were studied and a questionnaire survey was conducted among the members of the internal evaluation boards of these schools. On the basis of this information, the procedures for evaluating the quality of study programmes and for granting authorisation to run them, the various organisational measures used to ensure the quality of these programmes, the involvement of external experts in these processes and the organisation of student evaluations and the use of their results. It was found that all the HEIs surveyed are very responsible in ensuring the quality of their educational activities, in line with their strategy and mission, and that they adapt their internal quality assurance system to the specific conditions of their educational system.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Svazek periodika
33
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
47
Strana od-do
303–350
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—