Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Systémy vnitřního zajišťování kvality režimu insitucionální akreditace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F24%3AN0000007" target="_blank" >RIV/00237752:_____/24:N0000007 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/39814" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/39814</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2023-3-303" target="_blank" >10.5817/PedOr2023-3-303</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Systémy vnitřního zajišťování kvality režimu insitucionální akreditace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Na čtyřech českých veřejných vysokých školách, které získaly v letech 2018–2019 v různém rozsahu institucionální akreditaci, bylo sledováno, jak hodnotí a zajišťují kvalitu uskutečňovaných studijních programů. Byly prostudovány dokumenty týkající se uvedené problematiky, které dané vysoké školy zveřejnily na svých webových stránkách, a bylo provedeno dotazníkové šetření mezi členy rad pro vnitřní hodnocení těchto škol. Na základě těchto informací byly identifikovány prostupy při hodnocení kvality studijních programů a při udělování oprávnění k jejich uskutečňování, různá organizační opatření sloužící k zajišťování kvality těchto programů, zapojení externistů do těchto procesů a organizace studentských hodnocení a využívání jejich výsledků. Bylo zjištěno, že všechny sledované vysoké školy postupují při zajišťování kvality své vzdělávací činnosti velmi zodpovědně, v souladu se svou strategií a posláním, a že svůj systém vnitřního zajišťování kvality přizpůsobují specifickým podmínkám svého vzdělávacího systému.

  • Název v anglickém jazyce

    Internal quality assurance systems of the institutional accreditation scheme

  • Popis výsledku anglicky

    Four Czech public higher education institutions that received institutional accreditation in 2018-2019 were monitored to varying degrees to assess and ensure the quality of their study programmes. Documents related to this issue published by the universities on their websites were studied and a questionnaire survey was conducted among the members of the internal evaluation boards of these schools. On the basis of this information, the procedures for evaluating the quality of study programmes and for granting authorisation to run them, the various organisational measures used to ensure the quality of these programmes, the involvement of external experts in these processes and the organisation of student evaluations and the use of their results. It was found that all the HEIs surveyed are very responsible in ensuring the quality of their educational activities, in line with their strategy and mission, and that they adapt their internal quality assurance system to the specific conditions of their educational system.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická orientace

  • ISSN

    1211-4669

  • e-ISSN

    1805-9511

  • Svazek periodika

    33

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    47

  • Strana od-do

    303–350

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus