Prototyp přední nápravy - 11 tun
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01482840%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/01482840:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tatra-trucks-dnes/dotacni-programy/" target="_blank" >https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tatra-trucks-dnes/dotacni-programy/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Prototyp přední nápravy - 11 tun
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem projektu byl vývoj nové generace náprav TATRA v provedení s redukcemi v nábojích kol. Tyto nápravy jsou konstruovány jako řiditelné hnané s cílovou nosností až 11 tun a neřiditelné hnané s cílovou nosností až 18 tun, a to i ve variantách s integrovaným systémem dohušťování pneumatik. Výstupem projektu byly 4 prototypy náprav s redukcemi: • přední řiditelná náprava s nosností až 11 tun • zadní náprava neřiditelná s nosností až 18 tun, pro dvojmontáž pneumatik • zadní náprava neřiditelná s nosností až 11 tun, pro jednomontáž pneumatik • zadní řiditelná náprava s nosností až 11 tun, pro jednomontáž pneumatik
Název v anglickém jazyce
Prototype front axle - 11 tons
Popis výsledku anglicky
The aim of the project was the development of a new generation of TATRA axles in versions with wheel hub reductions. These axles are designed to be steered driven with a target load capacity of up to 11 tons and non-steered driven with a target load capacity of up to 18 tons, even in variants with an integrated tire inflation system. The output of the project were 4 prototype axles with reductions: • Front steering axle with load capacity up to 11 tonnes • Non-steerable rear axle with a load capacity of up to 18 tons, for dual tire mounting • Non-steerable rear axle with load capacity up to 11 tonnes, for single tire mounting • Rear steering axle with load capacity up to 11 tonnes, for single tire mounting
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20301 - Mechanical engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EG15_018%2F0004318" target="_blank" >EG15_018/0004318: Vývoj náprav TATRA s redukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
P 11
Číselná identifikace
G - T024787
Technické parametry
Prototyp přední řiditelné nápravy (výkres T024787) byl zhotoven v listopadu 2018. Konstrukční optimalizací a pevnostními výpočty bylo dosaženo nosnosti nápravy 11,5 tuny (navýšení oproti zadání o půl tuny) a dosáhlo se tak max. povolené legislativní tonáže nápravy. Nové nápravy s redukcí a jejich podskupiny jsou vysoce unifikované a mohou být použity ve všech vozidlových řadách – tj. TATRA FORCE, TATRA PHOENIX i TATRA TERRA. V ČR se jiná nákladní vozidla stejných užitných vlastností s nápravami s redukcí nevyrábí.Obdobné konstrukce a technologie u stejných kategorií vozidel zahraničních výrobců nové řízené hnané nápravy TATRA překonávají, neboť ve srovnání s konkurencí umožňují zatížení až 11,5 tuny bez omezovacích faktorů (konkurence pouze do 9 tun bez omezovacích faktorů). Unikátní je i možnost dodat zákazníkům pro mimosilniční provoz vozidla 8x8 s nápravami s novými redukcemi s celkovou hmotností až 59 tun.
Ekonomické parametry
První prototypy vozidel v současné době absolvuji program interních zkoušek. Marketing TATRA TRUKS a.s. předpokládá, že se bude poptávka po těchto vozidlech postupně zvyšovat.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
01482840
Název vlastníka
TATRA TRUCKS a.s.
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://www.tatra.cz/o-spolecnosti/tatra-trucks-dnes/dotacni-programy/