Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INTERNAL QUALITY PROCESS MANAGEMENT EVALUATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F01801376%3A_____%2F18%3AN0000011" target="_blank" >RIV/01801376:_____/18:N0000011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.eaco.eu/wp-content/uploads/2018/06/vnouckova-urbancova-smolova.pdf" target="_blank" >http://www.eaco.eu/wp-content/uploads/2018/06/vnouckova-urbancova-smolova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/danb-2018-0005" target="_blank" >10.2478/danb-2018-0005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INTERNAL QUALITY PROCESS MANAGEMENT EVALUATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the increasing importance of higher education, there is also growing public concern about its productivity. Therefore, the aim of the study is to evaluate the key internal quality management processes by student evaluation and to reveal the key factors of an effective internal quality process management. The indicators used are based on student satisfaction with the education process. The results are based on a quantitative survey using questionnaire data collection within a sample of students, and qualitative research within target groups. Descriptive statistics and two dimensional statistical methods were used to evaluate the quantitative results. The results show student evaluation of five key areas of the internal quality process management evaluation: leadership and strategic planning, student and stakeholder focus, measurement of student learning outcomes, human resource planning and educational process management. A limitation of the study is its narrow focus on a case study of a single private university.

  • Název v anglickém jazyce

    INTERNAL QUALITY PROCESS MANAGEMENT EVALUATION

  • Popis výsledku anglicky

    With the increasing importance of higher education, there is also growing public concern about its productivity. Therefore, the aim of the study is to evaluate the key internal quality management processes by student evaluation and to reveal the key factors of an effective internal quality process management. The indicators used are based on student satisfaction with the education process. The results are based on a quantitative survey using questionnaire data collection within a sample of students, and qualitative research within target groups. Descriptive statistics and two dimensional statistical methods were used to evaluate the quantitative results. The results show student evaluation of five key areas of the internal quality process management evaluation: leadership and strategic planning, student and stakeholder focus, measurement of student learning outcomes, human resource planning and educational process management. A limitation of the study is its narrow focus on a case study of a single private university.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50200 - Economics and Business

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    DANUBE: Law, Economics and Social Issues Review

  • ISSN

    1804-8285

  • e-ISSN

    1804-8285

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    63-80

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    999